استانداریزد: مثلث گردشگری تقویت شود
استاندار یزد با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه گردشگری با تاکید بر لزوم تقویت مثلث گردشگری یزد، اصفهان و شیراز گفت: در این راستا تسهیلاتی برای ایجاد زیرساختهای گردشگری در نظر گرفته می شود.
کد خبر: ۵۶۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲ 04 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمود زمانی قمی عصر شنبه در نشست شورای اداری استان یزد افزود: شهرهای یزد، اصفهان و شیراز ظرفیت بسیار مطلوبی در حوزه گردشگری دارند و باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده شود.
وی ادامه داد: با توجه اهمیت جذب گردشگری خارجی پیشنهاد می شود زمینه استقرار رایزن گردشگری در سفارتخانه ها توسط دولت فراهم شود.
بنا به گزارش ایرنا-یزد، استاندار یزد با یادآوری 24 سال صدرنشینی متوالی دانش آموزان یزد در قبولی کنکور سراسری خاطر نشان کرد: این استان در حوزه فناوری و توسعه شرکت‌ های دانش ‌بنیان نیز ظرفیت مطلوبی دارد.
زمانی قمی یادآور شد: مهمترین مساله در استان یزد آب است و تلاش شده در این خصوص و به منظور انتقال آب، از طرفیت شرکتهای خارجی استفاده شود.
وی ادامه داد: در این راستا با یک شرکت معتبر دانمارکی مذاکره های انجام و آمادگی این شرکت برای سرمایه گذاری در انتقال آب از دریای عمان به یزد اعلام شده است.

** امام جمعه یزد: توجه به حوزه های علمیه بیشتر شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم گفت: حوزه های علمیه نباید با کم توجهی به فراموشی سپرده شوند.
آیت الله محمدرضا ناصری افزود: در صورت تقویت حوزه ‌های علمیه و فراهم شدن زمینه حضور روحانیان در مدارس، حوزه ها به دولت کمک می کنند و بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.
در این نشست نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران کل و سرمایه گذاران بخش خصوصی مشکلات موجود در حوزه فعالیت خود را مطرح کردند و کمک دولت برای رفع مسائل را خواستار شدند. 
نشست شورای اداری استان یزد با حضور معاون اول رییس جمهوری، رییس سازمان میراث فرهنگی، سه وزیر کابینه دولت و جمعی دیگر از مسئولان کشور و استان یزد در تالار اندیشه استانداری برگزار شد.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، رضا اردکانیان وزیر نیرو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، سید علی رضای آوایی وزیر دادگستری، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سومین روز از ایام دهه فجر وارد یزد شدند. 
افتتاح چند طرح صنعتی و تولیدی و از جمله طرح تولید فولاد یک میلیون تنی و واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی چادرملو و طرح توسعه صنایع لاستیک تولید کننده تایرهای رادیال سیمی سواری، تایرهای رادیال سیمی مینی بوس و وانت از جمله طرحهایی است که امروز افتتاح می شود. 
واحد تولیدی یاس کیسه تولید کننده انواع گونی و نخ نیز در میبد و بازدید از معدن سرب و روی مهدی آباد مهریز و شرکت در شورای اداری استان یزد از دیگر برنامه های سفر اسحاق جهانگیری و هیات همراه به یزد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار