هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مشاهده نشده است
کد خبر: ۵۶۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹ 06 February 2018

به گزارش تابناک : معاون استاندار خراسان رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان استان با اعلام این خبر گفت: با اعلام شیوع آنفلوانزای پرندگان در چهارمحال و بختیاری تاکنون 17استان کشور به عنوان دارندگان کانون این بیماری شناسایی شده است.

سید جواد حسینی افزود: تاکنون هیچ کانونی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در خراسان رضوی مشاهده نشده است و این استان به همراه دیگر بخش ها برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان آمادگی کامل دارد.

او گفت: خراسان رضوی به همراه استان های فارس، تهران، قزوین، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، قم و البرز جزو 9استان برتر و پرتراکم در تولید مرغ است که  در این میان فقط استان های فارس و خراسان رضوی شیوع آنفلوانزای پرندگان نداشته اند و از طرفی خراسان رضوی ماهیانه مقدار بسیاری تخم مرغ به دیگر استانها صادر می کند.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود : برای جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این استان نیروی انتظامی باید برخورد قاطع و شدیدتر با متخلفان و حمل غیرمجاز طیور اعمال ،جهادکشاورزی از عرضه و توزیع مرغ بومی نظیر بلدرچین، کبک و بوقلمون در استان جلوگیری کند  و دستگاه قضایی استان برای برخورد با متخلفان در زمینه شیوع آنفلوانزای پرندگان اقدامات لازم انجام دهد .

او گفت: در صورت نیاز به معدوم سازی مرغ های یک واحد مرغداری باید مرغدار را حمایت و از طریق شورای هماهنگی بانکها برای پرداخت تسهیلات و مبالغ بیمه کشاورزی اینگونه واحدها اقدام کرد.

در خراسان رضوی 264واحد مرغ تخم گذار و  دو هزارو 800 واحد مرغ گوشتی فعال است .این استان با تولید 150 هزار تن گوشت مرغ و حدود 100 هزار تن تخم مرغ در سال به ترتیب رتبه سوم و دوم کشور را دارد.

 

 

 

منبع : صدا و سیما 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار