مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تاکید بر حمایت این اتحادیه از تمامیت ارضی سوریه گفت: ترکیه نمی‌تواند با عملیات نظامی در سوریه، امنیت خود را تقویت کند.
کد خبر: ۵۶۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵ 07 February 2018

به گزارش تابناک : فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر حمایت این اتحادیه از حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی این کشور تاکید کرد.

وی طی سخنانی در پارلمان اروپا در استراسبورگ گفت: نمی‌توان مسأله سوریه را از طریق گشودن جبهه‌های جدید حل کرد. امنیت حقیقی باید مبتنی بر راه حل سیاسی از طریق مذاکرات باشد. 

موگرینی گفت که ترکیه نمی‌تواند از طریق عملیات نظامی در سوریه امنیت خود را تقویت کند.

وی  با بیان اینکه  جنگ نباید صلح را دور از دسترس قرار دهد، گفت: باید بر مبارزه با گروه‌های تروریستی که فقط سازمان ملل اعلام کرده، تمرکز شود و ترکیه به عنوان کشور ضامن روند آستانه نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌کند و مسئولیت ویژه‌ای را بر عهده دارد.

ارتش ترکیه از روز شنبه یکم بهمن ماه عملیاتی را به نام «شاخه زیتون» با هدف بیرون راندن شبه نظامیان وابسته به «یگان های مدافع خلق» در ناحیه عفرین آغاز کرده است. ترکیه گروه «یگان های مدافع خلق» را تشکیلاتی تروریستی می داند و بارها از حمایت های آمریکا از این گروه انتقاد کرده است.

وزارت خارجه سوریه در نامه‌ای خطاب به سازمان ملل متحد، عملیات نظامی ترکیه در عفرین را تجاوز آشکار به سوریه دانسته و آن را محکوم کرده است.

 

 

منبع : روسیاالیوم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار