همزمان با ولادت کریم اهل بیت (ع) جشن گلریزان خلخال برگزار شد و خلخالی‌های نوع‌دوست 126 میلیون تومان به آزادسازی زندانیان غیر عمد کمک کردند.
کد خبر: ۵۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰ 02 July 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همزمان با ولادت کریم اهل بیت (ع) چشم‌های منتظر زندانیان غیرعمد در ندامتگاه خلخال چشم به راه کسانی بود که با الگو قرار دادن صفات کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در محفلی مبارک دور هم گرد آمدند.

انگار خود آنها خانواده زندانیان غیر عمد بودند و استقبال بی‌نظیری از این مراسم در محل سالن ارشاد خلخال از سوی مردم خلخال و خیرین خلخالی صورت گرفت.

اتحادیه پزشکان، مهندسان، بازاریان و اصناف همیشه در صحنه، خیرین نوع‌دوست و کسانی که حتی از مهد کودک‌ها کمک‌های خود را ارسال کرده بودند.

همچنین کسانی که به نوعی نام خلخال به آنها مربوط می‌شد و دلشان برای خلخال می‌تپید در این جشن حضور داشتند یا کمک‌های خود را در قالب کمک‌های نقدی ارسال کرده بودند.

در آغاز این مراسم رئیس دادگستری شهرستان خلخال با اشاره حسن نوع‌دوستی مردم خلخال در این روز بزرگ جشن گلریزان گفت: مردم با هر نوع کمک همنوع خود را که در زندان به خاطر مبالغی به سرمی‌برند، درک کرده و در این مراسم حضور به هم رسانده‌اند.

علیرضا رمضان‌پور با تقدیر از حضور مسئولین و حمایت‌های امام جمعه شهرستان خلخال و سایر ارگان‌ها اظهار کرد: انتظار داریم امسال 48 زندانی غیرعمد که در خلخال حضور دارند آزاد شده و جشن آزاد‌سازی برگزار کنیم.

وی هدف از این حضور و برگزاری این محفل را لحظه‌ای تفکر به حال کسانی دانست که ندانسته گرفتار بند زندان‌ها شده‌اند و خواستار کمک حداکثری اهالی به این محفل شد.

در ادامه مراسم امام جمعه خلخال نیز در سخنانی با اشاره به محبت خیرین در توجه به همنوع گفت: خانواده‌ها دقت کنند و بدانند که یک بی‌دقتی در انتخاب همسر و ازدواج در مراحل بعدی مشکلات اساسی را همچون زندانی شدن فرد به علت مهریه را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام امیر رشتبری یادآور شد: وارد شدن ناشیانه به امر خطیر تجارت در برخی موارد نیز باعث بروز مشکلاتی برای خانواده‌ها و جامعه شده که باید جامعه از این خطرات مصون بماند.

وی با تقدیر از زحمات دست‌اندرکاران ندامتگاه خلخال و کارکنان زحمتکش دادگستری در روزهای اخیر برای برگزاری مطلوب این مراسم افزود: انتظار ‌می‌رود به لحاظ چنین قدم‌های خیری که اهالی خیر خلخال در کمک به همنوع برداشته‌اند، دبیرخانه دائمی ستاد کمک به زندانیان غیرعمد در خلخال تشکیل شود تا خیرین در تمام موقع سال بتوانند کمک‌های نقدی خود را برای چنین روزی در آن جمع‌آوری کرده و در این روز بزرگ زندانیان از این میوه پرثمر خیر و احسان استفاده کنند.

در ادامه مسعود انزابی مدیر عامل دیه استان اردبیل نیز با تقدیر از همت و استقبال مردم خلخال در جشن‌‌های گلریزان سال‌های قبل گفت: ا‌مسال در تلاش هستیم تا بیشتر از سال گذشته در خدمت زندانیان باشیم و در جشن ‌آزادسازی آماری بیشتر از سال قبل را ارائه دهیم که امسال برای آزادسازی 318 زندانی در سطح استان بیش از 15 میلیارد تومان نیاز است که تلاش خواهیم کرد از سایر منابع نیز برای حل مشکل زندانیان کمک لازم بهره‌گیری شود.

گفتنی است،‌ در مراسم معنوی «جشن گلریزان» از حضور پررنگ خبرگزاری صدا و سیما، خبرگزاری فارس، ایرنا و سایر خبرگزاری‌ها تشکر و تقدیر ویژه‌ای به عمل آمد و نیز از وب سایت «خلخالیم» در خصوص اطلاع‌رسانی زودهنگام در خصوص برپایی این جشن در خلخال و تأثیرگذاری این اطلاع‌رسانی در حضور خیرین انجام شد.

همچنین د‌ر حاشیه این مراسم تدارک ویژه‌ای برای پذیرایی از سوی اصناف و بازاریان خلخال برپا شده بود، که با شربت و میوه و شیرینی از حاضرین در این محفل پذیرایی کردند.

اجرای تواشیح و پخش کلیپ تأثیرگذاری رهایی از زندان و برگشت پدر خانواده به آغوش فرزندان و خانواده از دیگر بخش‌های معنوی و تأثیرگذار این محفل معنوی بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار