کد خبر: ۵۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۸ 03 July 2015
مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته یاسوج در جمع نمازگزاران با اشاره به اول تا هفتم تیر هفته صرفه جویی در مصرف آب، اظهار داشت: سرانه مصرف آب در شبانه روز برای هر نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد بین 150 تا 180 لیتر است.
سید‌علی لدنی‌نژاد با تأکید بر اینکه اصلاح الگوی مصرف در استان ضروری بسیار ضروری است، افزود: بیش از 90 درصد آب آشامیدنی شهرهای استان از طریق چاه‌ها و کمتر از 10 درصد نیز از طریق چشمه‌ها تأمین می‌شود.
 وی گفت: در سال قبل حدود 517 شهر کشور تنش آبی داشتند در حالی که امسال این تعداد به 570 مورد رسیده و در حال حاضر 6 شهر استان هم اکنون دارای تنش آبی هستند.
لدنی‌نژاد خاطرنشان کرد: متوسط بارندگی در سال زراعی امسال در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش یافته و دمای هوای استان در فصل تابستان امسال نسبت به میانگین بلند مدت بین نیم تا 1/5 درجه بیشتر است.
وی با تأکید بر اینکه بارش کم و گرم شدن هوا زنگ خطر بوده و باید برای مقابله با آن تلاش شود، عنوان کرد: نمی‌توان از رودخانه‌های بشار و مهریان به دلیل آلودگی و تصفیه نبودن برای تأمین آب آشامیدنی شهر یاسوج استفاده کرد و باید در کنار این دو رودخانه تصفیه خانه احداث شود.
مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به پدیده نامبارک و نامیمون انشعابات غیرمجاز در استان، بیان کرد: در برخی نقاط شهرهای استان انشعابات غیرمجاز وجود دارد که برطرف شدن آن نیازمند فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی است.
لدنی‌نژاد با بیان اینکه استفاده از انشعاب غیر مجاز، اجحاف در حق مشترکان قانونمند بوده و سبب تضییع حقوق بیت المال می‌شود، گفت: شرکت آبفای شهری استان برنامه‌هایی برای شناسایی و برخورد با مشترکان دارای انشعابات غیرمجاز دارد.
وی اظهار داشت: استفاده از تانکر ذخیره آب در ساختمان‌ها برای مواقع نوسان، افت فشار و قطعی آب بسیار ضروری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار