نماینده ولی فقیه و استاندار گیلان
رشت- نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار، عصر جمعه از شالیزارهایی که در لشت نشاء و خشک‌بیجار با کمبود آب مواجه شده اند بازدید کردند.
کد خبر: ۵۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶ 04 July 2015
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمد علی نجفی در جریان این بازدید گفت: میزان بارندگی امسال حدود ۵۰ تا ۷۰ درصد کمتر از سال گذشته بوده به نحوی که از اردیبهشت ماه تا کنون بارانی در منطقه نداشته ایم.

وی افزود : مدیران و فرمانداران استان برای مقابله با بحران کم آبی در مزارع و شالیزارها حضور قوی دارند.

استاندار گیلان یادآور شد: در مجموع حدود ۶ هزار هکتار شالیزارهای استان معادل دو تا سه درصد زمین‌های کشاورزی استان دچار مشکل کم آبی‌ شده اند.

وی با اشاره به بازدید هفته گذشته از مناطق کم آب کشاورزی استان گفت: وضعیت تمام شالیزارهای استان به ویژه مناطقی که با کم آبی مواجه‌ هستند روزانه رصد می‌شود که با همکاری کشاورزان این بحران را پشت سر می‌گذاریم.

استاندار گیلان همچنین از نشست با وزیر نیرو در هفته گذشته خبر داد و افزود: در این نشست ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت حوضه آبریز سد سفیدرود، خواستار تقویت وضعیت آبی این حوضه شدیم.

در این بازدید نماینده ولی فقیه در گیلان نیز با اشاره به مشکل کم آبی کشاورزی در برخی مناطق از جمله لشت‌نشاء و خشک‌بیجار رشت گفت: هدف از این بازدید بررسی مشکلات مردم و کشاورزان از نزدیک بود.

آیت الله زین العابدین قربانی افزود : مسئولان در تلاش هستند تا کمبود آب کشاورزی و خشکسالی را مدیریت کنند.

طی هفته های گذشته میزان شالیزارهایی که در استان گیلان با مشکل کم آبی مواجه هستند از نیم درصد به دو تا سه درصد رسیده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار