فرماندارقم مطرح کرد؛
سیارگفت:مرغ‌های استان قم با ورود پرندگان وحشی در معرض آلودگی قرارگرفته‌اند و سبب خسارت‌های جدی شده است.
کد خبر: ۵۷۱۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹ 26 February 2018

به گزارش تابناک قم؛رضا سیار،فرماندارقم، در جلسه نشست کارآفرینان برتر استان، که باحضور معاون روستایی و مناطق محروم رئیس‌جمهور در تالار امام رضا (ع) فرمانداری برگزار شد،به بیماری آنفولانزا مرغی اشاره کرد و گفت: این بیماری حدود 11 سال است که مهمان مرغ داران ایرانی است اما به نحوی مدیریت‌شده بود که خسارتی نداشت.

فرماندار قم، مقصر اعلام کردن دولت در زمینه جلوگیری از آنفلوآنزای مرغی را جفا در حق دولت دانست و افزود:اگر بخواهیم دولت را در این زمینه مقصر کنیم جفا محسوب می‌شود چراکه نخستین نقش را در جلوگیری و حافظت از بیماری‌ها بر عهده صاحب مرغداری است.

وی با بیان اینکه آنفلولانزای مرغی همراه با کوچ مسیر پرندگان وحشی به استان قم وارد قم شده است،عنوان کرد:مرغ‌های استان قم با ورود پرندگان وحشی در معرض آلودگی قرارگرفته‌اند و سبب خسارت‌های جدی شده است.

وی گفت: هنگامی‌که صاحب مرغداری آلودگی به بیماری آنفولانزای 80 درصد مرغ‌ها را کتمان می‌کند مشخص می‌شود که صاحب مرغداری مقصر است.

وی به پرداخت خسارت از سوی بیمه به مرغداران را مورد توجه قرار داد وبیان کرد: بیمه نمی‌تواند چیزی مازاد بر هزینه‌ای که متقبل شده را بپردازد چراکه بیمه از راه قانون پیش می‌رود.

سیار افزود: از بین رفتن 7 ونیم میلیون مرغ مصیبت بزرگی برای مرغدار است که در واقع حدود 156 مرغداری از این جهت خسارت‌ دیده‌اند.

فرماندار قم استعلام گیری‌های شهرداری، بخشداری و محیط‌زیست از کارآفرینان برای صدور مجوز اشاره و یادآورشد: حاضرم فرایند جریان صدور مجوز را برای افراد توضیح دهیم چراکه همه استعلام‌ها از سوی ادارات قانونی بوده که اگر بخواهیم قانون را دور بزنیم قطعاً نشدنی خواهد بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار