مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان مطرح کرد:
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به تعطیلی‌های مکرر ادارات به دلیل بحث انرژی و یا پدیده ریزگردها گفت: به نظر می‌رسد نباید به سرعت و در وهله اول به سراغ راهکار تعطیل کردن رفت و می‌توان راهکارهای دیگری را نیز در پیش گرفت.
کد خبر: ۵۷۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶ 28 February 2018

 

وسعت آتش‌سوزی جنگل‌های خوزستان در سال 97 بیشتر خواهد بود

احمدرضا لاهیجان‌زاده در جلسه ستاد مقابله با بحران خشکسالی که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: قطعا از اردیبهشت ماه سال آینده، مانند هر سال شاهد آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در خوزستان خواهیم بود اما بر اثر خشکسالی‌های گسترده حتما وسعت این آتش‌سوزی‌ها در سال 97 بیشتر خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: در مجموعه اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان یک خودرو دیگر را به تجهیزات آتش‌نشانی مجهز کرده‌ایم اما قطعا این تجهیزاتی که اکنون در اختیار داریم، جوابگو نیست و باید تمهیداتی در نظر گرفته شود تا با گرفتن امکانات و تجهیزات بیشتر خودروهای بیشتری را به سیستم آتش‌نشانی مجهز کنیم.

لاهیجان‌زاده عنوان کرد: در شش ماهه دوم سال جاری به دلیل مشکلاتی که در پی گرد و غبار ایجاد شد، تعطیلی‌های زیادی داشتیم و از اکنون نیز پیشنهاد شده که از خردادماه سال بعد برای بحث انرژی، ساعت 13 را برای پایان ساعات کاری ادارات تعیین کنند. به نظر می‌رسد نباید در وهله اول و به سرعت به سراغ راهکار تعطیل کردن برویم. از طرفی به دلیل بحث انرژی به مدت 4 - 5 ماه، ادارات را ساعت 13 تعطیل می‌کنند و از طرف دیگر 10 تا 15 روز پدیده ریزگردها را داریم و باز هم ادارات تعطیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه می‌توان تمام ادارات را ملزم به داشتن دیزل ژنراتور کرد، افزود: بدین ترتیب ادارات می‌توانند از ساعت 13 تا 15 برای تأمین برق خود از دیزل ژنراتور استفاده کنند. همچنین به عنوان راهکار دیگر می‌توان بحث تأمین برق خوزستان از استان‌های دیگر را در پیش گرفت، و به عنوان آخرین راهکار به سراغ تعطیلی برویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیان کرد: کمیته زیرمجموعه ستاد مقابله با خشکسالی خوزستان که مقرر بود با مسئولیت دکتر قمشی مشاور استاندار خوزستان در امور آب تشکیل شود، تاکنون تنها یک بار تشکیل جلسه داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این کمیته در واقع سیاست‌گذاری مباحث مربوط به خشکسالی خوزستان را دنبال می‌کند، تقاضا داریم که جلسات این کمیته مرتب تشکیل شود چرا که مباحثی که در این ستاد مطرح می‌شود، درباره عبور از بحران خشکسالی است و بنابراین خواهش می‌کنم که موضوع سیاست‌گذاری نیز فراموش نشود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: محیط زیست
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار