کد خبر: ۵۷۳۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸ 02 March 2018

تابناک / رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: تغییر قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین‌ماه سال بعد ممنوع است.

فرهاد دلق‌پوش امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با تأکید بر تشدید نظارت‌ها بر بازار در آستانه عید نوروز اظهار کرد: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تأمین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت با توجه به افزایش تقاضای عمومی در ایام پایانی سال با هدف ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه ضرورت دارد.

وی با اشاره به آغاز نظارت‌های سازمان صنعت و معدن از هفت اسفند گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در سطح استان با همراهی سایر نهادهای نظارتی تا 31 فروردین سال آینده بر بازار نظارت خواهند کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به نظارت بازرسان در بخش کالایی افزود: عرصه فعالیت در بخش کالایی شامل نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، برنج، شکر، روغن نباتی، میوه، پوشاک، کیف و کفش، آجیل و خشکبار، خواربار و شیرینی‌جات خواهد بود.

دلق‌پوش با اشاره به نظارت سازمان در بخش خدماتی نیز بیان کرد: عرصه فعالیت در بخش خدماتی شامل شرکت‌های مسافرتی هوایی، زمینی و دریایی و دفاتر فروش آن‌ها، حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری، اماکن تفریحی و فرهنگی، سیاحتی و زیارتی، واحدهای اقامتی، غذاخوری‌ها، رستوران‌های بین‌شهری، نظارت بر عملکرد انبارها و سردخانه‌ها، میدان‌ها میوه و تره‌بار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه هرگونه تغییر قیمت کالا و خدمات تا پایان فروردین‌ماه سال 1397 ممنوع است افزود: بر نحوه تأمین، جذب، توزیع و قیمت میوه و مرکبات به‌خصوص پرتقال و سیب طرح تنظیم بازار و میوه‌های پرمصرف نظارت ویژه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از نظارت این سازمان بر نحوه عملکرد نمایشگاه‌های عرضه مستقیم بهاره و فروش فوق‌العاده خبر داد و گفت: سازمان صنعت و معدن و تجارت در تلاش است تا استقرار غرفه ثابت عوامل واحد بازرسی و رسیدگی به شکایات در مدخل ورودی کلیه نمایشگاه‌ها داشته باشد.

دلق‌پوش با اشاره به زمان و سهمیه مرحله اول کالاهای مشمول طرح توزیع کالاهای اساسی در ایام پایانی سال 96 گفت: از دهم اسفند تا 15 فروردین سال آینده قیمت هر کیلوگرم مرغ برای مصرف‌کننده 6200 تومان، قیمت خرید دانه‌ای تخم‌مرغ 420 تومان است.

وی به برپایی نمایشگاه بهاره در استان اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بهاره در پایان سال 96 در مرکز استان و شش شهرستان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان تصریح کرد: نمایشگاه بهاره در مرکز استان از تاریخ 17 اسفند به مدت 11 روز در سالن فرش گیلان و با بهره‌گیری از حدود 300 غرفه برگزار می‌شود.

دلق‌پوش با بیان اینکه در نمایشگاه‌های بهاره صنوف مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی، پروتئینی و غیره کالاهای موردنیاز مردم را با حداقل 15% زیر قیمت بازار عرضه می‌شود گفت: کمیته نرخ‌گذاری نسبت به نرخ‌گذاری کالاهای موجود در نمایشگاه بهاره اقدام کرده و بازرسان اتاق اصناف در نمایشگاه مستقر هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار