شهردار یزد در گردهمایی بزرگ هیئت های پهلوانی و زورخانه ای استانها و شهرستانهای سراسر کشور در استان یزد گفت: از پتانسل شهرداری ها برای توسعه ورزش زورخانه ای استفاده شود
کد خبر: ۵۷۳۲۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶ 03 March 2018

بزرگترین همایش روسای هیئت های پهلوانی و زورخانه ای استانها و شهرستانهای سراسر کشور با عنوان متولیان پهلوانی از عصرگاه روز نهم اسفند ماه در هتل پارسیان صفاییه یزد آغاز شد.

بر همین اساس  مهدی جمالی نژاد (شهردار کهن شهر جهانی یزد) روز پنجشنبه 10 اسفندماه با حضور در محل جلسات هیئت های پهلوانی و زورخانه ای سراسر کشور، حضور متولیان پهلوانی را به شهر قنات، قنوت و قناعت یزد خیر مقدم گفت.

 جمالی نژاد در این نشست طی سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه این ورزش در میان تمام اقشار جامعه دارای قرب و ارزش خاص است.

شهردار یزد با بیان این مطلب که هیئت های پهلوانی و زورخانه ای سراسر کشور ارتباط ، تعامل و همکاری خود را با شهرداری ها بیشتر کنند در ادامه افزود: دیگر امروز جنس شهرداری ها فقط در حوزه توسعه فضاها و خدمات شهری نیست بلکه هم اکنون با گسترش فعالیت های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و ... در شهرداری ها باید از این پتانسیل به نفع توسعه همگانی این ورزش ملی که در آن فراوانی آموزه های اخلاقی و فرهنگی است استفاده شود.

دکتر جمالی نژاد که خود نیز از حامیان و مروجین فرهنگ پهلوانی است خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که در این ورزش باید به آن اهمیت داد توسعه زیر ساخت های آن است که همچنین با تکیه بر توان شهرداری ها و تعامل هیئت های استانها با آنها می توان با ساخت زورخانه که چندان هم گران نیست، با جذب جوانان بیشتر به این رشته ورزشی که از جذابیت ها غنی است گام های موثری را در معرفی این آیین کهن داشته باشیم.

شهدار یزد در پایان گفت: امیدواریم با همگرایی و همدلی میان شهرداری ها و هیئت های پهلوانی و زورخانه ای سراسر کشور شاهد پویایی در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری این ورزش باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار