کد خبر: ۵۷۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 05 July 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز:رییس بخش پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت : تاکنون کمک های مردمی برای ساخت بیمارستان سرطان جنوب حدود 7 میلیارد تومان بوده ولی همه ما می دانیم که به کمک خیلی بیشتری نیاز است زیرا بیمارستان سرطان دارای حدود 700 تخت است و هر تختی برای ساخت و تجهیز به حدود 2 میلیارد تومان هزینه نیاز دارد و این بیمارستان با 700 تخت خواب نزدیک به 1400 میلیارد تومان نیاز دارد که این مبلغ به مرور جمع می شود .

وی با اشاره به اینکه این بیمارستان در قالب وقف مشارکتی ساخت می شود، گفت : برای این مدت کوتاه، کمک های مردمی خوبی انجام شده اما امیدواریم که بیشتر شود، به ویژه از طرف افرادی که خداوند به آن ها منابع مالی بیشتری داده، تا هرچه سریع تر بیمارستان سرطان جنوب ساخته و در اختیار مردم قرار گیرد.

دکتر ملک حسینی ادامه داد : بیمارستان سرطان جنوب تنها یک مرکز درمانی نخواهد بود، بلکه مرکزی تحقیقاتی و آموزشی است همانند مجتمع ابوعلی سینا که در آینده دانشگاهی غیر انتفاعی با ارتباطی تنگاتنگ با دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهد بود و تفاوتش این است که بر اساس کمک ها و به ویژه کمک های مالی مردم و نه کمک های دولتی احداث می گردد و در دنیا هم ثابت شده که کمک های مردمی موفق ترند .

وی مردم ایران و به ویژه جنوب کشور را افرادی ذکر کرد که همواره در امور خیر از یکدیگر سبقت می گیرند و اظهار داشت : مردم اگر مطمئن باشند که کمک هایشان در امور عام المنفعه صرف می شود، با اشتیاق مشارکت می کنند که حضور افرادی همانند پروفسور خدادوست در جلب این اطمینان و همکاری ها موثر خواهد بود .

دکتر ملک حسینی با اشاره به اینکه بیمارستان سرطان جنوب در مجاورت بیمارستان ابوعلی سینا در حال احداث است، گفت : احداث بیمارستان پیوند ابوعلی سینا از حدود 7 سال پیش آغاز شده و از زیربناهای موجود برای بیمارستان سرطان نیز استفاده می گردد و این دو بیمارستان در مجموع یک هزار و 200 تخت دارند که در مواقع بحران این قابلیت را دارند که ظرفیتشان به 2 برابر افزایش یابد .

وی با قدردانی از دکتر محمدهادی ایمانیه، رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از حضور همیشگی و خالصانه ایشان در امور نیک اندیشانه قدردانی کرد .

دکتر سید ضیاء الدین تابعی، مدیر گروه اخلاق پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت : انسان باید بتواند به دیگران کمک کند و از خودش در این راه بگذرد، هرکدام از ما نسبت به نسل آینده مسوول و نسبت به نسل گذشته مدیون هستیم، بر این اساس باید تلاش کنیم و نسبت به گذشتگان کارهای خیری انجام دهیم که ادای دین کنیم و نسبت به نسل آینده هم باید وظایف خود را به گونه ای انجام دهیم که به آنها نیکی برسانیم که مشارکت در امور خیر می تواند راه مناسبی در این راستا باشد.

دکتر محمد رحمانیان، مدیر عامل بنیاد خیریه سرطان جنوب نیز با ارایه گزارشی از روند ساخت این بیمارستان، گفت : فعالیت برای ساخت بیمارستان سرطان جنوب در قالب وقف مشارکتی از ماه مبارک رمضان پارسال آغاز شد و در حال حاضر در مرحله خاکبرداری هستیم و امیدواریم که در شهریور ماه امسال عملیات فونداسیون نیز اجرا شود .

وی اظهار داشت : هدف بنیاد خیریه سرطان این است که به مردم بگوید این بیماری قابل درمان است و به مردم هشدار دهد که باید به تشخیص و درمان به موقع توجه ویژه داشته باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار