رییس اتحادیه میادین میوه و تره بار يزد از بدون تغيير ماندن و ثبات قيمت‌هاي ميوه شب عيد خبر داد.
کد خبر: ۵۷۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵ 05 March 2018

«حسین مشرف» در اين رابطه تصريح كرد: خوشبختانه امسال میوه شب عيد به وفور در استان وجود دارد و علاوه بر اين نيز ستاد تنظیم بازار نیز همانند سنوات قبل با ذخيره‌سازي ميوه براي رفع التهاب بازار تقاضا برنامه دارد لذا در روزهاي منتهي به سال نو هیچ تغییر قیمتی در بازار ميوه نخواهيم داشت.

وی در عين حال تاكيد كرد: متاسفانه افزایش قیمت برخي اقلام نيز به دست واسطه‌ها و دلالان میوه صورت می‌گیرد و کشاورزان هیچ تاثیری در افزایش نرخ ندارند . 

این مسئول درمورد بازار محصولاتی که بدون واسطه به میدان عرضه می‌شود نيز گفت: گوجه‌فرنگي، هندوانه، پیاز و سیب به مقدار فراوان و بدون واسطه به میادين ميوه و تره‌بار استان می‌رسد و تقریباً با همان قیمت خرید از کشاورزان به همشهريان عرضه می‌شود . 

مشرف در ادامه به قيمت اقلام عمده ميوه شب عید نيز اشاره و اظهار كرد: پرتقال معمولی حداقل با قیمت هر كيلو 1500 و حداکثر 2200 تومان، پرتقال واشنگتنی بین 1500 تا 3000 تومان،  سیب درختی بین 1500 تا 3000 تومان و نارنگی نیز که از اقلام پرفروش شب عید است و در رقم بندری بين 4000 تا 8000 تومان و در رقم پيوندي به قيمت 3500 تا 5000 تومان در بازار شب عید عرضه خواهند شد.

این مسئول با اشاره به عرضه هر كيلو کیوی براي شب عيد با قيمت 2000 تا 4000 تومان، افزود: لیموشیرین نیز با قیمت‌های 2000 تا 4000 تومان در بازار عرضه خواهد شد.

وی ميوه موز را از میوه‌های پرفروش شب عید خواند و گفت: هم‌اکنون هر كيلوگرم از اين ميوه به قيمت‌هاي 4500 تا 6500 تومان در بازار عرضه می‌شود ولي با توجه به نوسانات قيمت ارز امكان تغيير نرخ فروش آن در بازار وجود دارد.

به گفته‌ي مشرف، سیب مصرفي در استان يزد عمدتاً از ارومیه، مراغه و دماوند، پرتقال از جیرفت، شمال، داراب و فارس، نارنگی از بندرعباس و فارس و لیموشیرین نیز از استان فارس تامين مي‌شود.

رييس اتحاديه ميوه و تره‌بار يزد در پايان نيز خاطرنشان كرد: در حالي كه برخي ميوه‌ها مانند سیب در سردخانه‌های داخل استان به فراوانی وجود دارد و در اين باره هيچ نگراني بابت تامين ان در شب عيد وجود ندارد، استان در مورد محصولات گلخانه‌ای نیز با توجه به تامين آنها در داخل استان با مشكلي مواجه نيست.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار