تابناک: یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از سه گزینه مطرح برای عبور خط دو مترو اصفهان خبر داد و گفت: در خصوص خط دو نظر شورای شهر بر این است که تا قبل از نتیجه‌گیری قطعی میراث فرهنگی در خصوص محدوده تاریخی پیش رو یعنی میدان نقش جهان وارد این پروژه نشویم.
کد خبر: ۵۷۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 05 July 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فتح الله معین ، در خصوص نیازسنجی‌ پروژه‌های اصفهان اظهار کرد: نیازسنجی به نوعی نظرخواهی از مردم است و تا امروز پروژه‌هاي انجام شده به این شکل نیازسنجی نشده‌اند، بلكه بيشتر با توجه به استانداردهای موجود در مسائل مختلف ساخته شده‌اند، برای مثل ساخت روگذرها، زیرگذرها و تونل‌ها را در مناطق پرتراکم را راه حلی برای بازکردن گره در نظر می‌گیرند.

وی اضافه کرد: برای مثال سالن اجلاس سران به اصفهان تحمیل شد و قرار بود در دولت قبل ظرف یکسال برای اجلاس سران کشورهای غیر متعهد ساخته شود اما با شروع احداث دولت به تعهدات خود عمل نکرد و امروز به نظر می‌رسد ساخت سالن می‌تواند بخشی از مشکلات کشوری را حل و منبع درآمدی برای مردم اصفهان باشد اما کارکرد شهری و محلی ندارد.

این عضو شورای شهر اصفهان به پروژه مترو اشاره کرد و گفت: ساخت مترو به دلیل وضعیت ترافیکی و ظرفیت کم خیابان‌ها برای چنین جمعیتی و هم‌چنین لزوم تأمین حمل و نقل عمومی شروع شد بنابراين برای اجرایی شدن چنین پروژه‌ای وضعیت موجود در نظر گرفته شد و قطعاً از نظرسنجی مردم استفاده نشد.

معین گفت: خط یک متروی اصفهان وضعیتی اجباری را به شهر اصفهان تحمیل کرده، اما قرار شد با یک تعامل دائمی کار را پيش برود و ناظرین میراث فرهنگی یک لحظه از مکان‌های مهم جدا نمی‌شوند.

وی در خصوص پروژه مترو در خط دو نیز اظهار کرد: در خصوص خط دو نیز نظر شورا بر این است که تا قبل از نتیجه‌گیری قطعی میراث فرهنگی در خصوص محدوده تاریخی پیش رو یعنی میدان نقش جهان وارد این پروژه نشود.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از سه گزینه مطرح برای جایگیزنی عبور مترو از زیر میدان نقش جهان خبر داد و گفت: گزينه نخست اينكه مترو از خیابان عبدالرزاق عبور کرده و سپس از زیر ساختمان‌ها به درواز دولت و تقاطع خط یک و دو برسد؛ گزینه دوم عبور مترو از خیابان فرشادی و دور زدن میدان نقش جهان است که دو قوس غیر فنی در پروژه پیش می‌آید و سومین گزینه این است که اصلاً مسیر را به طور کلی تغییر دهیم و تا از اين محدوده عبور نکند.

معین خاطرنشان کرد: همه این گزینه‌ها موجود هستند، اما باید در نظر بگیریم که کارکرد مترو برای جاهایی با تردد بالا و حجم بالای مسافر است و طبق تعریف مترو باید از این مسیرها عبور کند، اما قطعاً نتیجه هرچه باشد با نظر میراث فرهنگی خواهد بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار