سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداري یزد در جريان سفر به ميبد اعلام كرد: بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ایجاد محله‌های جدید از اولويت‌هاي استان در سال آينده است.
کد خبر: ۵۷۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶ 06 March 2018

«محسن صادقیان»در جلسه ستاد هماهنگی سفر شهرستان ميبد توجه به بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده را متذكر شد و اظهار كرد: ایجاد محله‌های جدید در جهت بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده، اولویت برنامه‌هاي  سال آينده است و بايد باید برای اصلاح بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سرمایه‌گذاری شود تا در صورت بروز  حادثه دچار بحران‌هاي دلخراش نباشیم، ضمن اين كه با ایجاد طرح‌های عمرانی و محله‌های جدید گام موثری در تامین مسکن و ایجاد اشتغال برداشته خواهد شد.

وي در بخش ديگر سخنانش با بيان اين كه شهر میبد یکي از شهرهاي تاریخی و حائز اهمیت استان است، به اهميت توسعه و ایجاد فضای نشاط‌آور در بین مردم تاكيد كرد و گفت: ایجاد فضای شادي‌آفرين در سطح جامعه یک ضرورت است که باید به آن توجه شود و به ويژه در ايام عيد نوروز نبايد اين نشاط به هر شكلي از بين مردم حذف شود.

وي بکارگیری جوانان در ويژه برنامه‌های عید نوروز، هم‌نشینی و هم‌انديشي با اين قشر را در ایجاد روحيه نشاط و شادابي آنان موثر دانست.

سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری توجه به زیباسازی محیطي دستگاه‌های اجرایی را نيز مرود تاكيد قرار داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید براي زیباسازی محیط ادارات خود اقدام کنند.

وي استفاده از خودروهاي ادارات دولتی در ساعات غيراداري و غير ماموريتي به ويژه ایام نوروز را ممنوع خواند و گفت: در ایام عید کشیک ادارات باید پابرجا باشد چرا که از مرکز استان نيز به صورت سرزده از ادارات بازدید خواهد شد . 

صادقیان توجه ویژه به ایتام در ایام عید نوروز را نيز یادآور شد و افزود: یکی از مهم ترین موضوعاتی که استانداری بر آن تاکید دارد، شرکت دادن ایتام و خانواده‌های آنها در مراسم‌ها و جشن‌های عيد نوروز است . 

وی نسبت به چیدمان و ساماندهی بنرها و تابلوهای تبلیغاتی نيز توصيه‌هايي كرد و افزود: تابلوها و بنرهاي تبليغاتي به وي‍ژه در سطح جاده‌ها باید به طور منظم ساماندهی شوند و در نصب آنها به نکات ایمنی مربوطه توجه بیشتری شود تا بعضا منجر به مشكل و حادثه براي مسافران نشود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری به نقش مشارکت مردم در مديريت شهر نيز اشاره و بیان كرد: برای بهتر اداره کردن شهر، مشارکت‌های مردمی بايد محور برنامه‌های شهر قرار گیرد . 

صادقیان با اشاره به این که میبد را نباید در میبد معرفی کرد، گفت:شناساندن این شهرستان با قدمت تاریخی باید به دیگر شهرستان‌ها نيز انجام شود و این نیاز به تعامل آن با ديگر شهرستان‌هاست.

وی همچنین معرفی صنایع دستی شهرستان به گردشگران و مسافران نوروزی را با اهمیت خواند و گفت: معرفی صنایع دستی و هنر سفالگری این شهر در ایام عید باید مورد توجه ویژه قرار گيرد چرا كه ايام نوروز یک فرصت مغتنم براي معرفي توانمندي‌هاي شهرستان است تا توليدات شهرستان با قیمت مناسب و کیفیت عالی در اختيار گردشگران قرار گيرد.

صادقیان از دستگاه‌های دولتی و اجرايی نيز خواست تا نگاه خود را از اعتبارات محدود دولتی بردارند و در جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی كوشاتر تلاش کنند . 

وی وضعیت نامناسب بودجه و شرایط اعتبارات دولتی و نبود نقدینگی را ياداور شد و افزود: برای اتمام طرح‌های نیمه تمام دولتی نیاز به مساعدت و مشاركت بخش خصوصی هستيم.

صادقیان يكي از مهمترین مسائل استان را کمبود آب بیان کرد و گفت:با توجه به کاهش بارندگی‌ها و مشكل كم‌آبي در استان، لازم است همه ادارات و دستگاه‌های دولتی در رابطه با اطلاع‌رسانی پيرامون استفاده بهینه از این نعمت الهی در ایام عید، مسافران را آگاه کنند . 

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استان در ادامه اين سفر به همراه تني چند از مسئولان شهرستان از برخي طرح‌هاي عمرانی میبد نيز بازدید کرد . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار