رییس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: متاسفانه با روی آوردن کاربران به شبکه‌های اجتماعی برای خرید و فروش با توجه به صرفه جویی در وقت و هزینه و سهولت خرید و فروش دچار مشکلاتی می‌شوند که سوء استفاده‌های مالی از جمله این مشکلات است.
کد خبر: ۵۷۵۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲ 07 March 2018

سرهنگ «مرتضی ابوطالبی» اظهار کرد: با اعلام شکایت از سوی فردی مبنی بر اینکه از طریق خرید شیشه و بلور در شبکه اجتماعی مبلغ 50 میلیون ریال از وی کلاهبرداری گردیده است، پس از انجام شکایت شاکی‌، پرونده‌ای در پلیس فتا تشکیل گردید .

وی افزود: ماموران پلیس فتا پس از اخذ اظهارات شاکی پرونده و همچنین با رویت مستندات ارائه شده (‌پرینت حساب و چت‌هایی که صورت گرفته بود بین شاکی و متهم‌)، تحقیقات خود را شروع کردند .

رییس پلیس فتای استان یزد، گفت: شاکی در اظهارات خود مدعی گردید که در پی رؤیت شبکه‌ها و کانال‌های اجتماعی باتوجه به فعالیتم در بازار آزاد به تبلیغی برخورد نمودم که مدعی شده بود چند کارتن بلور و شیشه که عکس‌هایی در این زمینه نیز پیوست تبلیغ بود با قیمت مناسب به فروش می‌رسد که بنده با ارسال پیام، شرایط خرید را سوال نمودم و از کم‌و کیف اجناس سوال نمودم که پس از جلب اطمینانم از سوی متهم شماره حساب اخذ نمودم و نصف بیشتر مبلغ را ارسال نمودم، لذا پس از ارسال رسید تراکنش مورد نظر، فروشنده پاسخگو نبوده و اقدام به بلاک من نموده و شماره تماس وی نیز خاموش بود .

وی تصریح کرد: پس از شناسایی متهم مشخص گردید وی در یکی از شهرهای جنوبی کشور ساکن می‌باشد که با هماهنگی‌های لازم با مقام قضایی، پرونده همراه با مستندات پرونده برای دستگیری متهم به استان مورد نظر نیابت داده شد .

سرهنگ ابوطالبی هشدار داد: شهروندان عزیز توجه داشته باشند که خرید کالا در شبكه‌های اجتماعی همانند خریدهای اینترنتی نیاز به دقت عمل بیشتری دارد چرا که فقط با دیدن یك تبلیغ نمی‌توان اصالت كالا را اثبات كرد و حتی المقدور در خریدهای شبكه‌ای وجه را پایان معامله و حضوری پرداخت کنیم .

وی ادامه داد: کاربران در رصد شبکه‌های اجتماعی این نکته را مد نظر داشته باشند، احتمال اینکه در بعضی از کانال‌ها، تبلیغاتی با بهانههای متفاوت اعم از فروش کالا یا نرم افزار‌های روتوش عکس و ... ممکن است آلوده به بدافزار بوده و کاربران با کلیک بر روی تبلیغ مورد نظر برای خرید یا نصب تبلیغ مورد نظر، ویروسی مخرب با هدف سرقت اطلاعات بانکی برای آنها ارسال خواهد شد .

رئیس پلیس فتای استان یزد در پایان خطاب به شهروندان گفت: کاربران فضای مجازی می‌توانند از تمام مطالب آموزشی در سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir  استفاده کنند و جهت ارتباط با پلیس فتا از طریق ثبت فوریت های سایبری بخش گزارش مردمی اقدام کنند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار