کد خبر: ۵۸۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸ 06 July 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،دکتر علی قاسمی ده چشمه دادستان شهرستان دنا صبح امروز در گفت و شنود اختصاصی با خبرنگار سفیر دنا ضمن اشاره به نزاع صورت گرفته و وضعیت فرهنگی شهر سی سخت و روستای ده برآفتاب که به نوعی کم سابقه و یا بی سابقه بوده ضمن دعوت جوانان این دو منطقه به حفظ آرامش گفت :این که بخواهیم این اتفاق را به یک نزاع بین سی سخت و ده برآفتاب لقب دهیم مغالطه صورت میگیرد و این گفته در خور مردم فرهنگی این دو منطقه نیست.

دادستان دنا با اشاره به این که این اتفاق بین عده ای از جوانان رخ داده افزود: قطعا عاملان این اتفاق شناسایی و با آنها برخورد می شود .

وی در بیان وضعیت این پرونده گفت:تعدادی از عاملان درگیری در همان شب دستگیر ،تفهیم اتهام و روانه زندان شدند و تعداد دیگری که به این ماجرا دامن زدند در حال شناسایی هستند.

وی ابراز داشت: رویه دستگاه قضا در پرونده هایی از این دست ،اینگونه نیست که تر و خشک با هم بسوزند ،بلکه به دنبال شناسایی افراد درگیر و موثر در تشدید درگیری خواهیم بود.

دادستان دنا تاکید کرد :دستگاه قضا در این پرونده مانند سایر پرونده ها عدالت را سرلوحه کار خود قرار خواهد داد تا اینکه تنها افراد موثر در نزاع به مجازات خود برسند.

وی ابراز داشت: تمامی کسانی که در تپه قلات سی سخت درگیر بودند به جز یکی آنها که در بیمارستان به سر میرد تفهیم اتهام و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

قاسمی ده چشمه بیان داشت: تا کنون دوازده نفر از کسانی که در شعله ور شدن این درگیری نقش داشتند و نزاع را به داخل شهر کشیدند شناسایی و افرادی که در حوزه استحفاظی ده برآفتاب هستند با نیابت قضایی دادسرای یاسوج دستگیر و به دادسرای دنا منتقل می شوند .

دادستان شهرستان دنا در پاسخ به سوالی مبنی بر حکم مجرمین این پرونده گفت:اتهامات وارده به متهمین اتهامات متعددی چون اخلال در نظم عمومی ،نزاع دسته جمعی ،تخریب اموال عمومی به صورت جزئی ،ایراد ضرب و جرح عمدی ،تمرد و توهین در مقابل ماموران انتظامی است و تنها به نزاع دسته جمعی ختم نمی شود.

وی ابراز داشت: در زمان ابلاغ و اجرای احکام توسط دستگاه قضا، قاضی با توجه به نقش و دخالت هر فرد در پرونده که از آن تحت عنوان تفرید مجازات یاد می شود تفهیم اتهام و حکم صادر می کند.

قاسمی ده چشمه تصریح کرد:مستندات قضات برای تعیین جرم افراد حاضر در صحنه گزارش ماموران کلانتری ، ضابطین قضایی حاضر در صحنه و با استفاده از دوربینهای پمپ بنزین و بانک کشاورزی که مسلط بر محوطه جلوی کلانتری است صورت میگیرد.

دادستان شهرستان دنا با اشاره تخریب و رهاسازی چند خودرو در شهر گفت:با شناسایی صاحبان این خودروها و گوشیهای موبایل جا مانده در آنها تعداد دیگری از افراد شناسایی می شوند.

قاسمی ده چشمه در پاسخ به سوالی مبنی بر موفقیت نیروی انتظامی در کنترل و مدیریت این جریان تصریح کرد:در شرایط کنونی و با توجه به اتفاقات پیش آمده همه مردم به دنبال شناسایی عاملان درگیری یا تشدید کنندگان آن هستند و در واقع بخش عمده ای از این عوامل به پیشگیریهای اجتماعی برمیگردد که باید صورت میگرفت تا یک نزاع کوچک به یک نزاع بزرگ و دامن گیر تبدیل نشود

وی افزود:بنده قائل به اینکه ایرادی در مدیرت این جریان وجود نداشت نیستم ،ایراداتی وجود داشته ولی نه به این شکل که زحمات نیروهای زحمت کش نیروی انتظامی زیر سوال برده شود .

دادستان دنا مجددا ضمن بیان اینکه شان مردم سی سخت و ده برآفتاب بالاتر از این است که گفته شود درگیری بین مردم این دو منطقه با فرهنگ رخ داده خاطر نشان کرد: دستگاه قضا در این پرونده با سرلوحه قرار دادن عدالت در برنامه خود قطعا با عاملان برخورد خواهد کرد.

قاسمی ده چشمه ضمن دعوت ریش سفیدان و معتمدان این دو منطقه به حفظ آرامش جوانان خواهان واگذاری این موضوع به دستگاه قضایی شد تا از این مسیر احقاق حق صورت گیرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار