مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی، 105 واحد عرضه غیربهداشتی مواد غذایی در استان خراسان رضوی مهر و موم شد.
کد خبر: ۵۸۴۳۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶ 29 March 2018

به گزارش تابناک : محمد باباخانی روز پنجشنبه افزود: در اجرای این طرح همچنین یک هزار و 80 متخلف از سوی تیم های نظارتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به دادگاه معرفی شدند.
وی از کشف 80 تن مواد غیر بهداشتی و فاسد از مراکز عرضه مواد غذایی این استان خبر داد و اظهار کرد: اقلام کشف شده انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف شامل شکلات و شیرینی، کنسرو و نوشابه هستند.
وی گفت: کشف این مواد حاصل بیش از 33 هزار فقره بازدید از مراکز تولید و عرضه مواد غذایی و اماکن اقامتی از 15 اسفند ماه سال گذشته تاکنون بوده است.
باباخانی تعداد اماکن تولید و عرضه مواد غذایی و اقامتی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد را 124 هزار و 182 واحد اعلام کرد و افزود: 70 هزار و 600 واحد از این تعداد اماکن حساس از قبیل واحدهای صنفی، سالن های غذاخوری، فروشگاه های فست فود، کافی شاپ، آب میوه فروشی، مهمانپذیرها و هتلها هستند. 
وی اظهار کرد: انجام یک هزار و 123 فقره آزمایش های میکروبی و بیش از 12 هزار آزمایش کلرسنجی از آب آشامیدنی و استخر و همچنین انجام 285 فقره نمونه برداری آب از دیگر فعالیتها در اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است.
وی هدف از اجرای این طرح را تامین و ارتقای سلامت شهروندان، زائران و مسافران نوروزی دانست و گفت: در این مدت بازرسان از اماکن اقامتی مانند هتلها، مهمانپذیرها، سالن های غذاخوری بین راهی، مراکز تولید و عرضه مواد غذایی، قنادی ها، آجیل فروشی ها، مراکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی و مواد پروتئینی بازدید می کنند.
طرح بسیج سلامت نوروزی هرسال از 15 اسفند تا 15 فروردین توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می شود. 
در اجرای این طرح امسال 182 گروه بازرسی و نظارتی با 335 بازرس در مناطق زیر پوشش این دانشگاه فعال هستند.

 

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار