خطیب نمازجمعه تهران سخن گفتن ازمذاکره با رژیم صهیونیستی را یک خیانت بزرگ عنوان کرد و گفت: غیرت مسلمانی و عربی اقتضای واکنش به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی دارد.
کد خبر: ۵۸۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴ 06 April 2018

به گزارش تابناک : آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه اظهارکرد: فلسطینی ها راهپیمایی حق بازگشت انجام دادند و نیروهای صهیونیستی مردم مظلوم را به گلوله بستند؛ حدود بیست نفر کشته و بیش از هزار نفر مجروح شدند.
وی افزود: «حقیقت این است که خونخواری در ذات صهیونیست های جنایتکار است و گویا تا خونخواری نکنند نشئه نمی شوند.» 
خطیب نمازجمعه تهران با بیان این که جواب این رژیم جز زور نیست به پیام اخیر رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: «باید از مبارزان فلسطینی و مقاومت حمایت کرد و به آنها باید گفت بگذرد از این روزگار تلخ تر از زهر/ بار دگر روزگار چون شکر آید این واقعیتی است که جز زبان زور و مقاومت زبان دیگری جواب صهیونیستها را نمی دهد.» 
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: درطول هفتاد سال اشغال فلسطین مذاکرات و نشست های فراوانی صورت گرفت ولی نه تنها از آوارگی این آوارگان کم نشد بلکه روز به روز بر آوارگی شان افزود و سبب شد که رژیم صهیونیستی جری تر شود.
آیت الله خاتمی تصریح کرد: بنابراین در این مقطع سخن گفتن از مذاکره با این رژیم فریبکار و جلاد غاصب نه تنها خطای استراتژیک بلکه یک خیانت بزرگ است. 
خطیب نماز جمعه تهران در بخش دیگر از سخنان خود بر لزوم پاسخگویی جهان اسلام به این جنایات تاکید کرد و گفت: جهان اسلام باید در برابر این جنایات واکنش نشان دهد از این جهت که مسلمان هستند و غیرت مسلمانی و غیرت عربی اقتضای واکنش دارد.
وی اضافه کرد: مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین که عرب هستند چرا کشورهای به اصطلاح عربی در مقابل این همه جنایت سکوت کردند و این سکوت مصداق همان شعار قبل از انقلاب است که می گفتیم سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن.
امام جمعه موقت تهران یادآور شد: آنچه در این بین مورد تعجب است برخی از مفتی ها دین فروش درعربستان فتوا دادند که تظاهرات که در غزه صورت می گیرد بدعت و حرام است و سخنگوی رژیم صهیونیستی هم به استقبال این کلام نامربوط رفته است.
آیت الله خاتمی با بیان این که بر اساس آنچه قران می گوید این رفتار شما ضد اسلامی است، گفت: چرا سکوت کردید و چرا از مظلومین حمایت نمی کنید. پیغمبراکرم قبل از بعثت در پیمان جوانمردان شرکت کرد و این پیمان دفاع از مظلوم بود و این سنت پیامبر است این فتوای شما ضد قرآن و ضد سنت نبوی هست.

 

 

منبع : ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار