رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام گفت: اواسط هفته جاری یک سامانه بارشی قوی آسمان مناطق مختلف استان را ناپایدار می کند.
کد خبر: ۵۸۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲ 07 April 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن پرست  اظهار کرد: طبق بررسی نقشه های هواشناسی این سیستم بارشی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در آسمان استان ایلام فعال است.


وی با بیان اینکه این سامانه بارشی از نوع مدیترانه ای - سودانی است، افزود: دامنه پراکنش این سامانه تمام نقاط استان را در بر می گیرد و براساس نقشه های جوی از میزان بارش مطلوب و موثری نیز برخوردار است.


میهن پرست یادآور شد: سیستم قبلی که هنوز هم در استان فعال است از نوع سودانی بوده و بیشتر مناطق گرمسیر و جنوب استان ایلام را تحت تاثیر ریزش های جوی قرار داد.


وی گفت: امروز عصر نیز بارش هایی در برخی نقاط استان ایلام رخ می دهد و از فردا این سیستم کنونی به تدریج تضعیف و از استان خارج می شود.


رئیس گروه پیش بینی هواشناسی ایلام در خصوص میزان بارش ها در استان اظهار کرد: میانگین بارش نزولات جوی استان ( متوسط نقطه ای شهرستان ها ) از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهرماه هرسال تا پایان شهریور سال بعد) تاکنون 305 میلیمتر بوده است.


به گفته میهن پرست این مقدار بارش در مقایسه با سال گذشته (بارش های مهر 95 تا شهریور 96) 14 درصد و در قیاس با میانگین بلندمدت به میزان 410 میلیمتر 26 درصد کاهش داشته است.


وی افزود: در این مدت بیشترین بارش در شهرستان ایوان با 436 میلیمتر بوده که نسبت به بارش های سال گذشته 12 درصد و در مقایسه با میانگین بلند مدت به مقدار 560 میلیمتر 41 درصد کاهش داشته است.


میهن پرست یادآور شد: کمترین بارندگی نیز متعلق به شهرستان مهران با 115 میلیمتر بوده که این میزان بارش در مقایسه با بارش های سال گذشته 41 درصد کاهش داشته است./م
ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار