مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از ثبت 7 وقف جدید از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۸۷۶۱۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵ 08 April 2018

حجت‌الاسلام حسین زارع زاده  با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ وقف در جامعه، گفت: باید این مطلب را پذیرفت که رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ترویج این سنت حسنه در جامعه دارند.

وی افزود: هنوز موضوع وقف و موقوفات برای بسیاری از افراد جامعه جا نیفتاده و آن‌ها شناخت درستی از این سنت حسنه ندارند که در این راستا نیاز است تا اقدامات متعددی درزمینهٔ شناسانده شدن این سنت حسنه در جامعه انجام شود که البته در این امر رسانه‌ها نقش مهمی را در این زمینه بر عهده‌دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در ادامه با اشاره به اینکه احیای موقوفات در استان یزد می‌تواند بسیاری از معضلات اجتماعی استان یزد را حل کند، اظهار داشت: وقتی‌که مردم احساس کنند با اقدام خود در ثبت موقوفه‌ای می‌توانند در حل مشکلات مردم و اجتماع اثرگذاری بیشتری داشته باشند بدون شک بیشتر برای این سنت حسنه ترغیب می‌شوند.

زارع زاده تأکید کرد: موقوفات در استان یزد از ظرفیت بالایی برخوردارند که باید این ظرفیت‌ها به سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در آن‌ها شناسانده شوند. در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری خوبی در برخی از موقوفه‌های استان یزد صورت گرفته است که پس از تکمیل طرح‌های اجرای این پروژه‌ها خود می‌توانند به‌عنوان یکی تشویق‌کنندگان بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این عرصه باشند.

این مسئول تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون خوشبختانه 7 وقف جدید در استان ثبت‌شده است. باوجوداینکه استان یزد ازنظر موقوفات از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است؛ اما به دلیل اینکه بیش از 67 درصد از موقوفات ما کشاورزی و در مناطق روستایی هستند، ازنظر درآمد موقوفات در شرایط خوبی قرار نداریم.

وی ادامه داد: یزد ازلحاظ تعداد موقوفات در کشور رتبه پنجم و ازلحاظ تعداد رقبات وقفی در کشور رتبه دهم را دارد. این آمار نشان می‌دهد مردم استان یزد از نوع‌دوست‌ترین مردمان کشور هستند و درزمینهٔ کمک به هم نوع خود همیشه در همه زمینه‌ها پیش‌قدم بوده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام تعطیلات نوروزی در بقاع متبرکه استان یزد، گفت: در این مدت در قالب ‌اجرای طرح آرامش بهاری در امامزادگان استان یزد 30 خیمه معرفت را برپا کردیم و در این خیمه‌ها انواع خدمات فرهنگی، آموزشی، مشاوره‌ای و ... را به مسافران نوروزی ارائه کردیم.

زارع زاده افزود: در مسیر اجرای این طرح از بیش از 90 مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم و 50 مبلغ آموزش‌دیده استانی استفاده شد. در کنار این برنامه‌ها در بقاع متبرکه استان برپایی غرفه‌های متعدد فرهنگی، چندرسانه‌ای، مشاوره، کودک و غیره را داشتیم و در همین زمینه روزانه 750 کودک از غرفه کودک مستقر در امامزاده سید جعفر محمد استفاده کردند.

این مسئول ادامه داد: در تعطیلات نوروزی بیش از 580 هزار نفر زائر از امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد زیارت کردند و در زمان تحویل سال نیز بیش از 55 هزار نفر در سطح استان یزد در امامزادگان حضور داشتند. درزمینهٔ اسکان مسافرین نیز در این ایام بیش از 100 هزار نفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد اسکان داده شدند.

وی در پایان گفت: در راستای تجلیل از برگزیدگان اجرای طرح آرامش بهاری در استان یزد، سه‌شنبه هفته جاری ساعت 18:00 مراسم اختتامیه طرح آرامش بهاری در امامزاده سید جعفر محمد یزد برگزار می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار