دام های پیشوا آلوده نیست
رییس اداره محیط زیست پیشوا ضمن تکذیب تغذیه دام های پیشوا از زباله بیمارستان گفت: علوفه کافی و محل مناسب برای چرای دام در سطح شهرستان پیشوا وجود دارد و در این زمینه جای نگرانی نیست.
کد خبر: ۵۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۹ 20 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع آلوده بودن دام های شهرستان پیشوا  و تغذیه آن از زباله های بیمارستانی در روزهای گذشته در محافل خبری بازتاب گسترده ای داشت به طوری که برخی رسانه ها با ایجاد تشکیک، این سوال را مطرح کردند که آیا مردم تهران از گوشت های آلوده مصرف می کنند.

در ان خبر از قول اسماعیل میرانزاده، رئیس اداره محیط‌زیست شهرستان پیشوا مطرح شد که این مسئول با گلایه از مسئولان شهرداری که در دپوی بهداشتی زباله‌های این شهرستان کوتاهی کرده‌اند، گفت: سایت‌های انباشت و دپوی زباله شهرستان پیشوا، به دلیل محصور نبودن و رعایت نشدن موارد ایمنی و بهداشتی به چراگاه احشام و حیوانات تبدیل شده است.

عباس ملکوتی خواه فرماندار پیشوا نیز پس از گسترش شایعات مبنی بر آلوده بودن دام های این شهرستان با اعلام اینکه دام های شهرستان پیشوا به لحاظ کویری بودن محل دفن زباله به آن منطقه کمتر تردد دارند بیان داشت:  به مردم شهرستان اطراف اطمینان خاطر کامل می دهم، گوشت دام های پیشوا به ویژه گوسفندان زیر نظر تقسیم دامپزشکی بوده و از سلامت  کامل برخوردار می باشند.

رسول دیناروند رییس سازمان غذا و دارو  با اشاره به اینکه مسیر معدوم‌سازی زباله‌های بیمارستانی، مسیر خاص و ویژه است، گفت: به هیچ وجه امکان راه‌یابی زباله‌های بیمارستانی به چرخه غذای دام وجود ندارد

در محل دفن زباله های پیشوا مرتع وجود ندارد

عرب رییس جهاد کشاورزی شهرستان پیشوا نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به محل دفن زباله های این شهرستان اظهار داشت: محلی که زباله های شهرستان پیشوا دفن می شوند هیچ مرتع و مکانی که گله بتواند در ان به چرا بپردازد وجود ندارد.

وی با تکذیب آلوده شدن دام های پیشوا به زباله های بیمارستانی اظهار داشت: علوفه کافی و محل مناسب برای چرای دام در سطح شهرستان پیشوا وجود دارد و در این زمینه جای نگرانی نیست.

دام های شهرستان پیشوا سالم هستند

اسماعیل میرانزاده رییس اداره محیط زیست شهرستان پیشوا با اشاره به ارسال خبری از سوی این سازمان مبنی بر تغذیه دام های پیشوا از زباله های بیمارستانی افزود: یکی از افرادی که به منطقه آشنایی نداشتند دام ها را در مکانی نامناسب استقرار دادند و این موضوع را نمی توان به سایر دام های پیشوا تعمیم داد.

وی ادامه داد: این خبر با اشتباه از سوی روابط عمومی محیط زیست منعکس شد و تلاش گردید پس از ارسال خبر این موضوع تکذیب شود که نتیجه بخش نبود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار