درابلام صورت گرفت
اکنون از مجموع یک هزار و 341 فضای آموزشی استان، 251 کلاس درس فرسوده است که عمدهآنها در مرکز استان قرار دارند و بازسازی و نوسازی آنها در سال جاری در دستور کار نوسازی مدارس استان قرارگرفته است
کد خبر: ۵۹۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹ 09 July 2015

به گزارش تابناک ایلام به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل اموزش و پرورش ایلام، سعید هژبری اظهار کرد: این مدارس در قالب 96 کلاس درس احداث شده‌اند و در مجموع 16 هزار و 880 مترمربع مساحت دارند.

وی بابیان اینکه برای ساخت این مدارس 114 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: از این تعداد 10 فضای آموزشی با مشارکت و کمک مالی افراد خیر و نیکوکار ساخته‌شده است.

هژبری بابیان اینکه افتتاح این مدارس مجموع فضاهای آموزشی استان را به هزار و 352 مدرسه افزایش می‌دهد، گفت: این فضاهای آموزشی در مقاطع مختلف تحصیلی در مناطق شهری و روستایی احداث و مهرماه امسال پذیرای دانش آموزان هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام همچنین به اجرای طرح هجرت اشاره کرد و یادآور شد: در قالب این طرح تابستان امسال 100 فضای آموزشی استان با مشارکت دانش آموزان نوسازی و بهسازی می‌شود.

به گفته وی، این طرح باهدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان همه‌ساله در فصل تابستان اجرا و در قالب آن مدارس توسط دانش آموزان رنگ‌آمیزی، تعمیر و بهسازی می‌شوند.

هژبری با بیان اینکه امسال یک میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی برای اجرای طرح هجرت اختصاص‌یافته است، افزود: پارسال نیز 112 فضای آموزشی استان در طرح هجرت بازسازی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام اولویت این طرح در تابستان امسال را بهسازی فضای مدارس، تعمیر تجهیزات و در صورت لزوم انجام ایزوگام و عایق بام مدارس اعلام کرد.

اکنون از مجموع یک هزار و 341 فضای آموزشی استان، 251 کلاس درس فرسوده است که عمدهآنها در مرکز استان قرار دارند و بازسازی و نوسازی آنها در سال جاری در دستور کار نوسازی مدارس استان قرارگرفته است.

در سال تحصیلی 93 - 94 بیش از 95 هزار دانش‌آموز مقاطع تحصیلی مختلف در مدارس استان ایلام تحصیل کردند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار