معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت:امکان تامین بذر پرورشی گندم غرب کشور در ایلام فراهم شده است.
کد خبر: ۵۹۶۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 27 April 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛اسکندر زند اظهار داشت: از مزارع گرمسیری استان ایلام در شهرستان مرزی مهران بازدید به عمل آمد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و شیوه اجرایی شدن آن گفت: تولید بذر در ایستگاه شهرستان مرزی مهران در دستور کار قرار گرفته و سال گذشته پنج تن بذر پرورشی نوع یک و دو گندم و جو و 13 تن هم گندم پروشی نوع سه تولید شده است.

وی ادامه داد: این مهم‌ می‌تواند پوشش مناسبی را به تولید بذر استان ایلام دهد و ایستگاه جدیدی هم در رضا آباد مهران ایجاد شده است که باید مسئله تامین آب آن مرتفع شود.

این مسؤول اضافه کرد: توسعه و تولید بذر در استان ایلام یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی بوده که خوشبختانه اقدامتی در این زمینه انجام شده است و خود استان ایلام این ظرفیت را به خوبی دارد.

زند تصریح کرد: قطعا با مشارکت بخش خصوصی می‌توان موضوع تامین بذر را برای غرب کشور در استان ایلام استارت زد که دراین رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی گفت: کار ساماندهی تامین بذر غرب کشور در استان ایلام به عنوان یک اولویت پیگیری خواهد شد.

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار