رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان به بیش از ۴.۵ میلیون تن برسد.
کد خبر: ۵۹۹۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 01 May 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،خسرو شهبازی ، با بیان اینکه سال زراعی گذشته مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان کمتر از چهار میلیون تن بود، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش میزان تولیدات این بخش و رسیدن آن به بیش از ۴.۵ میلیون تن باشیم.

شهبازی مجموع تولیدات زراعی استان در سال زراعی گذشته را ۳.۶ میلیون تن اعلام کرد و افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته امسال مجموع تولیدات زراعی استان به بیش از ۳.۸ میلیون تن خواهد رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اشاره ای هم به تولیدات باغی سال گذشته داشت و گفت: سال زراعی گذشته ۲۶۶ هزار تن انواع محصولات باغی از باغات این استان برداشت شد که احتمالا امسال این میزان به بالای ۲۷۵ هزار تن برسد.

وی در ادامه بارش های بهاری استان را برای همه بخش‌ها از تقویت سفره های آب زیر زمینی گرفته تا پر شدن سراب ها و چشمه ها و رودخانه ها و احیای جنگل ها به ویژه برای بخش کشاورزی مفید ارزیابی کرد و افزود: این بارش ها کشاورزی استان را از بحران نجات داد.

شهبازی اضافه کرد: قطعا اگر بارش‌های خوب بهاری را نداشتیم با افت شدید تولیدات بخش کشاورزی مواجه می‌شدیم.

شهبازی سپس اشاره ای هم به خسارات ناشی از بارش تگرگ در چند روز گذشته در استان داشت و افزود: این خسارات در مقایسه با مزایای بارش ها خیلی ناچیز بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: بارش تگرگ به باغات و اراضی کشاورزی شهرستانهای روانسر، دالاهو و گیلانغرب خسارت هایی وارد کرده است.

وی گفت: برآورد دقیق خسارت‌های ناشی از بارش تگرگ در بخش کشاورزی استان در دست بررسی است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار