تسنیم:مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها باید روی پای خود بایستند و در جهت رشد و پیشرفت علمی تلاش کنند.
کد خبر: ۵۹۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳ 02 May 2018

آیت‌الله علیرضا اعرافی ‌در دیدار جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در پی گزارش عمکلرد حوزه‌های علمیه فرمودند با وجود کاهش نیمی از بودجه و اعتبار حوزه‌های علمیه، همین مقدار کارهایی هم که صورت گرفته جای تعجب دارد.

وی افزود: 20 سند جامع کلان حوزه‌های علمیه نهایی شده که اولین برنامه پنج ساله حوزه‌های علمیه نیز در ماه‌های آتی نهایی شده و امسال نیز 100 خرده سیستم ذیل سند جامع عملیاتی می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به برخی تغییرات مدیریتی و آموزشی در حوزه‌های علمیه ابراز داشت: حوزه‌های علمیه استان‌ها و شهرستان‌ها باید روی پای خود بایستند و در جهت رشد و پیشرفت علمی تلاش کنند.

آیت الله اعرافی در ادامه تصریح کرد: امتحانات شفاهی برای پایه‌های 3، 6، 8و 10 برگزار می‌شود که در همین راستا امتحانات شفاهی استان‌ها به اساتید واسپاری شده است.

وی از شناسایی دروس خارج فقه و اصول در برخی استان‌ها خبر داد و تاکید کرد: علاوه بر مراکز استان‌ها باید مشعل درس خارج فقه و اصول در شهرها هم روشن شود، امسال نیز 20 تا 30 درس خارج در برخی استان‌ها اضافه خواهد شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور از پرداخت شهریه‌های هدفمند به طلاب و اساتید حوزه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شهریه ویژه برای اساتیدی که عضو هیات علمی نیستند، اما مشغول تدریس در حوزه‌های علمیه هستند پرداخت می‌شود.

وی در ادامه اظهار داشت: مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه استان، عملکرد مدرسه علمیه سفیران هدایت را نقد کرده و نتیجه آن را به قم ارسال کنید.

اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، مهدویت را از مقوله‌های مشترک آموزه‌های ادیان و مذاهب دانست و گفت: انتظار و مهدویت از منظر عام، ریشه‌های فطری انسانی دارد، اما هنوز بیش از نیمی از جهان در خارج جرگه ادیان توحیدی و ابراهیمی هستند.

وی در ادامه تاکید کرد: مقوله انتظار در سطح اسلامی دین، معین‌تر بوده و در سطح شیعی، انتظار یک نقشه است و انقلاب اسلامی آمده تا این نقشه زندگی را احیا کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در پایان گفت: عاشورا و مهدویت و غدیر امروز در دنیا جهانی شده است و امروز به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون شهدا به شکل باورنکردنی امواج فکری و معرفتی حوزه‌های علمیه در دنیا در حال انتشار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :