نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقبال به خرید کالاهای خارجی، گفت: در حمایت از کالای ایرانی خیلی شعار می‌دهیم، اما زمان خرید به دنبال اجناس خارجی هستیم.
کد خبر: ۶۰۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴ 05 May 2018

به گزارش  تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا مصری  با اشاره به نقش خرید کالای تولید داخل در رونق اشتغال، تاکید کرد: در حمایت از کالای داخلی خیلی شعار می دهیم اما هر کدام از ما موقع خرید به دنبال اجناس خارجی هستیم و تا زمانی که این فرهنگ در جامعه وجود داشته باشد نباید انتظار داشته باشیم که اشتغال ایجاد شود.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه عامل اصلی بیکاری اجناس وارداتی هستند، اذعان کرد: اشتغال با تولید محقق می شود و این مهم ضرورت توجه و حمایت از تولید کنندگان داخلی را برای قدرتمند شدن آنها و قابل رقابت شدن محصولاتشان در بازارهای جهانی را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: در صورت خرید کالاهای تولید داخل تولیدکنندگان قدرت پیدا خواهند کرد و می توانند در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند و قدرت رقابت پیدا خواهند کرد.

مصری ادامه داد: اگر همه همت کنیم و روی خرید کالای تولید داخل غیرت و تعصب داشته باشیم، تولید کنندگان قدرتمند شده و خطوط تولید خود را اضافه خواهند کرد.

مصری با اشاره به وجود بهترین کارخانه ها و کارگاه های تولید لبنیات در استان کرمانشاه گفت: وقتی در سوپرمارکت‌های استان لبنیات تولیدی دیگر استان ها را می بینیم و شاهد اقبال عمومی به خرید آن محصولات هم هستیم، چگونه می توانیم به پیشرفت تولید کنندگان داخل استان امید داشته باشیم.

وی از مردم استان کرمانشاه خواست تا از امروز در سبد خانوارهای خود اول اجناس تولید داخل استان را گنجانده و در غیر اینصورت به دنبال اجناس تولیدی دیگر استان‌ها باشند، چراکه در این صورت شاهد تحول چشمگیری در وضعیت اشتغال استان خواهیم بود.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه از نبود سرمایه‌گذاران به عنوان یکی از مشکلات پیش روی توسعه استان یاد کرد و افزود: گاه دیده می شود برخی از واحدهای تولیدی استان بازار فروش داشته و نیاز هم به ایجاد شیفت ها و کارگاه های بیشتر دارند، اما پول لازم برای توسعه ندارند و همه اینها ضرورت جذب سرمایه گذاران به استان را نشان می‌دهد.

مصری اشاره ای هم به تسهیلات اشتغال روستائیان و عشایر در استان کرمانشاه داشت و افزود: خوشبختانه در این حوزه از نظر اعتباری استان اول کشور هستیم و این یعنی بالاترین بودجه اشتغال را در اختیار داریم که باید برای استفاده از آن برنامه داشته باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار