کد خبر: ۶۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴ 18 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه به نقل از ایسنا،هادی بهادری در جلسه‌ی مشترک کمیسیون ایمنی راهها و ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان‌غربی افزود: گردشگری باید بتواند در اقتصاد آذربایجان‌غربی تأثیرگذار باشد و اگر مقرر است از درآمدهای استان برای این زمینه هزینه شود این امر مغایر با اهداف توسعه‌ی گردشگری است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: اهمیت موضوع گردشگری در سند توسعه‌ی استان مشخص شده و توسعه این صنعت نیازمند تعامل همه‌ی دستگاه‌های مرتبط برای پیشبرد اهداف است.

وی افزود: نباید صرفاً یک میزبان خوب بود بلکه باید در کنار این موضوع، پویایی و تحرک اقتصاد استان برجسته شود و بتوان از محل درآمدهای حاصله از این صنعت مشکلات را برطرف کرد.

بهادری همچنین گفت: چهار مسیر گردشگری در آذربایجان‌غربی مشخص شده و افرادی که وارد استان می‌شوند می‌توانند با یک برنامه‌ریزی منظم و از مسیری مشخص به مسافرت‌های خود بپردازند.

بهادری با اشاره به بحث طراحی و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری نیز افزود: این موضوع برای راهنمایی گردشگران اهمیت فراوانی دارد و باید از شهرداری‌ها خواست بیشتر به این موضوع بپردازند.

وی با گلایه از وضعیت سرویس‌های بهداشتی استان اظهار کرد: در این زمینه، زیرساخت‌های خوبی فراهم نبوده و در مباحث گردشگری جای بحث و بررسی است، چون استان درآمدها و سرمایه‌های نامحدودی ندارد که یک زیرساخت را ایجاد کرده و بعد بدون متولی آن را رها کرد.

معاون عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه آموزش، نقش موثری در مباحث گردشگری دارد، گفت: دوره‌های آموزشی را باید در اولویت قرار داد چون زنجیره‌ی عوامل گردشگری در استان نیازمند آموزش‌های موثر است.

بهادری، بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاران خصوصی را در جذب گردشگر مهم برشمرد و افزود: نباید از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی غفلت شود و تورگردانان و شرکت‌های خدماتی سفر را باید در این موضوع درگیر کرد، چون توسعه‌ی این صنعت بدون حضور بخش خصوصی ناممکن است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در 10 ماه گذشته با وجود کاهش 10 درصدی تلفات جاده‌ای در استان، متأسفانه 488 نفر براثر این حوادث جان باختند که این آمار زیادی است و باید مردم و مدیران به آن توجه کنند.

وی افزود: در حوزه‌ی زیرساختی اقدامات خوبی در آشکارسازی و حذف نقاط حادثه‌خیز هم‌چنین تجهیز گروه‌های امداد و نجات به امکانات جدید مورد نیاز، تهیه و راه‌اندازی سیستم‌های نظارت پلیس و افزایش برخورد با متخلفان رانندگی انجام شده است که با توجه به اهمیت و نقش اثرگذار مقوله‌ی فرهنگ رانندگی در رسیدن به اهداف مورد نظر باید همه‌ی دستگاه‌های مسئول با مشارکت و همکاری یکدیگر نسبت به تهیه‌ی بسته‌های آموزشی فرهنگی و ارائه‌ی آموزش‌های لازم در اشکال مختلف اقدام کنند.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان‌غربی در خصوص گردشگری جنگ گفت: در گردشگری جنگ و حضور کاروان‌های راهیان نور نیز استان ما ظرفیت‌های فراوانی دارد و باید در گردشگری به این زمینه هم توجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار