فرماندار خلیل‌آباد گفت: بسیاری از زمین‌های کشاورزی در این شهرستان به دلیل کمبود آب به نمک‌زار تبدیل شده است که این نشان از بحران جدی آب دارد.
کد خبر: ۶۰۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵ 11 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی علی‌اصغر مرادزاده در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: خلیل‌آباد نخستین شهرستان در کشور از نظر ساخت استخر با بیش از 600 استخر ذخیره آب محسوب می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر توسعه زمین‌های کشاورزی در سیاست‌گذاری‌های دولت قرار ندارد و هم‌اکنون هدف باید حفظ اراضی و باغات موجود با بهره‌وری بالا باشد.

فرماندار خلیل‌آباد بر رعایت الگوی کشت تاکید کرد و گفت: باید با توجه به کمبود آب در مصرف آب کشاورزی دقت شود و در این راستا از روش‌های آبیاری‌ نوین استفاده شود.

وی بحران آب در منطقه را جدی اعلام کرد و افزود: 12 سال است که منطقه خلیل‌آباد با خشکسالی و بحران آب دست و پنجه نرم می‌کند و در حالی که در گذشته با حفاری زمین در 90 متر به آب می‌رسیدیم و اکنون این مقدار حفاری به 260 متر رسیده که این یک هشدار بسیار جدی در بحث بحران آب در منطقه است.

مرادزاده اظهار کرد: بسیاری از زمین‌های کشاورزی در خلیل‌آباد به دلیل کمبود آب به نمک‌زار تبدیل شده است که این نشان از بحران جدی آب دارد.

وی شهرستان خلیل‌آباد را دارای ظرفیت‌های بالقوه در بحث کشاورزی و دامداری نام برد و گفت: بزرگترین سرمایه ما انسان‌های پرتلاش و زحمتکش هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار