این خدمات از قبیل توانبخشی، فیزیوتراپی، روان شناسی و روان شناختی به سالمندان در منازل اعلام شد .
کد خبر: ۶۰۲۱۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ 07 May 2018

رئیس اداره بهزیستی شهرستان اردکان با اشاره به اجرای طرح مراقبین و تشکیل تیم های ویزیت در منزل ، از ارائه خدمات مراقبتی و ویزیت در منزل به بیش از 120 نفر از معلولان و سالمندان بستری در منزل خبر داد و گفت : مراقبت و ویزیت سالمندان در منزل یکی از مهم ترین طرح های سازمان بهزیستی است که هدف از اجرای این طرح حضور سالمندان در کانون گرم خانواده است.
عضدزاده افزود : رسیدگی به سالمندان را یکی از مولفه های اصلی رفاه اجتماعی دانست که دستگاه های اجرائی متفاوتی در آن نقش دارند و ادامه داد: در قالب این طرح خدمات توانبخشی، فیزیوتراپی، روان شناسی و روان شناختی به سالمندان شناسائی شده ارائه می شود.
وی اشاره کرد : سیاست سازمان بهزیستی این است که به جای توسعه مراکز شبانه روزی سالمندان با تقویت خانواده محوری ، به سالمندان در منزل خدمات ارائه شده و مراکز روزانه را توسعه دهد.
عضدزاده گفت : باتوجه به زنگ خطر افزایش رو به رشد جمعیت سالمند در کشور، اجرای طرح توانمندسازی این قشر از برنامه های اولویت دارسازمان بوده و در حال حاضر نیز حدود 70 سالمند تحت پوشش و حمایت های مراکز شبانه روزی، طرح مراقبین و طرح ویزیت در منزل بهزیستی شهرستان قرار دارند.
رئیس بهزیستی اردکان ، پرداخت مستمری، کمک هزینه درمان ، صدور دفترچه بیمه ، اعطای لوازم کمک توانبخشی ، ارائه خدمات پزشکی و پرستاری به سالمندان واجد شرایط در منزل و سالمندانی که به دلیل کهولت سن و ناتوانی در حرکت قادر به مراجعه به مراکز درمانی نیستند را از جمله خدمات بهزیستی برای سالمندان تحت پوشش برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار