قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۰۰ سرای دانشجویی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۸۰۰ مورد دولتی و مابقی به صورت خصوصی هستند.
کد خبر: ۶۰۳۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ 10 May 2018

به گزارش تابناک : عباس قنبری عدیوی 19 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران استان، با اشاره به اینکه پشتیبانی از دانشجویان از وظایف صندوق رفاه دانشجویی است، اظهار کرد: این صندوق 21 نوع وام در حوزه‌های مسکن، ازدواج، تحصیل، ضروری و دانشجویی ارائه می‌کند که دانشجویانی که شهریه پرداخت می‌کنند، می‌توانند از تسهیلات وام شهریه استفاده کنند که برای مقاطع مختلف میزان تسهیلات متفاوت است.

وی افزود: طی دو سال اخیر برای شهریه دانشجویان حدود 420 میلیارد تومان پرداخت صورت گرفت که کمک خوبی برای دانشجویان بود، همچنین دانشجویانی که مشکلاتی را در زمینه پرداخت شهریه دارند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

قنبری گفت: صندوق رفاه دانشجویی به دنبال توسعه خدمات دانشجویی است و دانشگاه‌ها می‌توانند از هم‌‎افزایی میان سازمان‌ها، موسسات خیریه، بنیادهای عمومی دولتی و غیر دولتی برای ساخت خوابگاه‌ها کمک بگیرند.

وی با اشاره به اینکه تلاش شده دانشجویان متقاضی به‌ویژه دختران در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته اسکان داده شوند، تصریح کرد: نزدیک به 70 هزار نفر از دانشجویان ممکن است شرایط اسکان را نداشته باشند که با وام‌های بانکی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها می‌توان برای دانشجویان خوابگاه ساخت.

قائم مقام صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری حمایت کم در خصوص ساخت سراهای دانشجویی، توان اندک دانشگاه‌ها، فرسودگی سراهای قدیمی و ... را از مشکلات کمبود خوابگاه و نبود اسکان برای دانشجویان برشمرد.

وی گفت: در حال حاضر یک هزار و 200 سرای دانشجویی در کشور وجود دارد که از این تعداد 800 مورد دولتی و مابقی به صورت خصوصی هستند.

قنبری با اشاره به اینکه ساخت 200 سرای دانشجویی را در برنامه کاری داریم، تاکید کرد: در صورت ارائه طرح توجیهی توسط دانشگاه‌ها و انجام حمایت‌های لازم با ساخت این تعداد خوابگاه، نیاز تمام دانشجویان متقاضی برطرف خواهد شد.

وی با اشاره بر لزوم مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی، تصریح کرد: در بسیاری از موارد بخش خصوصی استقبال خوبی نکرده است و در صورت استقبال، در مکان‌هایی که کمبود خوابگاه دانشجویی برای دختران است، حمایت‌های لازم نیز از سوی این صندوق صورت خواهد گرفت.

قنبری با اشاره به اینکه طی دو سال ساخت 200 اتاق تندرستی برای دانشجویان دختر و پسر و جاده سلامتی در مجتمع‌های دانشجویی برای دانشجویان دختر به منظور حفظ سلامت آن‌ها پیش‌بینی شده بود، خاطرنشان کرد: از این تعداد تاکنون 126 اتاق تندرستی تجهیز شده است که امسال بنا داریم این برنامه را به صورت جدی‌تر دنبال کنیم و با انجام حمایت‎های لازم، تعهد 200 مورد را عملیاتی خواهیم کرد.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار