نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: هرگونه ورود پسماند صنعتی از کشورهای همسایه به رود ارس تایید نشده و مباحث مطرح شده در این زمینه شایعه است.
کد خبر: ۶۰۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶ 12 July 2015

حجت‌الاسلام حبیب برومند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار کرد: ما بعد از طرح مباحث مختلف در احتمال آلودگی رودخانه ارس به برخی از مواد آلاینده صنعتی از سوی کشورهای همسایه از مسئولان امر و کارشناسان زبده وزارت نیرو خواستیم تا موضوع را مورد بحث و بررسی قرار دهند که در نتیجه آزمایش‌ها نشان داد هیچگونه آلودگی در آب این رود وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون مردم شمال استان با خیال راحت و در صحت و سلامتی آب مصرف کرده و هیچگونه نگرانی از این بابت وجود ندارد، گفت: دلیلی ندارد که عده‌ای با طرح مسائل حاشیه‌ای بخواهند موضوع را جنجالی کنند و با رسانه‌ای کردن برخی از مباحثی که از پایه و اساس کذب است به تشویش اذهان عمومی بپردازند.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: ما تمام تلاشمان را با همکاری دستگاه‌های متولی در حوزه وزارت نیرو و محیط زیست به کار گرفتیم تا ضمن ارتقای استاندارد و بهداشتی بودن سلامت آب شرب و کشاورزی دشت مغان بتوانیم جلوی برخی از دخالت‌های کشورهای همسایه در احتمال آلودگی‌ها بگیریم که در این ارتباط تلاش جدی بر تقویت ارتباط با مسئولان کشوری و استانی است تا زمینه و بستر توسعه پایدار در تامین آب شرب و کشاورزی اهالی منطقه فراهم آید.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر کمال‌الدین پیرموذن دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل از وضعیت تاسف‌بار ورود مواد آلاینده به رودخانه ارس و تهدید حیات آن خبر داده بود که سلامت هزاران انسان را تهدید می‌کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار