معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی:
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌ شرقی گفت: تملک ملک مخزن سد شهید مدنی هنوز صورت نگرفته و این موضوع آبگیری این سد را با مشکلاتی مواجه کرده است.
کد خبر: ۶۰۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱ 12 July 2015


محمدصادق پورمهدی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در رابطه با عدم آبیگری سد شهید مدنی با وجود افتتاح اظهار داشت: بهترین حالت بهره‌مندی از سد شهید مدنی این است که ما سد را آبگیری کنیم و در فصل مشخص به طور ناگهانی حجم قابل توجهی آب، مثلا 150 میلیون متر مکعب روانه دریاچه ارومیه کنیم که تاثیرگذاری بهتری هم داشته باشد که در حال حاضر به دلیل عدم تملک ملک مخزن، آب کم‌کم روانه و در دشت تبریز تلف می‌شود.

پورمهدی با بیان این که در مقطع کنونی مطمئن‌ترین آبی که می‌تواند به دریاچه ارومیه بریزد پساب تصفیه‌خانه تبریز است که سالانه 50 میلیون مترمکعب آب را می‌تواند روانه دریاچه کند افزود: در مورد پساب فاضلاب‌های سهند و بناب هم می‌توان اقداماتی صورت داد که در دست تکمیل هستند.

وی با اشاره به این که برای انتقال پساب تصفیه‌خانه تبریز به پیکره آبی دریاچه، خریداری لوله برای مسیر 7 کیلومتری را انجام می‌دهیم اضافه کرد: مطالعات انتقال پساب تصفیه‌خانه عجب‌شیر هم اتمام یافته و این پروژه نیز نیمه اول سال 95 عملیاتی می‌شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان ‌شرقی درخصوص موضوع تخلیه لجن‌کش‌ها به آجی‌چای و ورود ضایعات انسانی از «آخولا» به این رودخانه نیز خاطرنشان کرد: متاسفانه در شهر اولین‌ها جایی برای خالی کردن نخاله نداریم و هنوز هم زباله‌ها به صورت سنتی دفن می‌شود که اینها در شان ما نیست.

وی اظهار داشت: به هرحال برای تخلیه نخاله‌ها چندین مکان را در نظر گرفته‌ایم که معارض دارند و مقرر شده تا دو هفته مکان‌یابی صورت گرفته و لجن‌ها را هم در کنار زباله‌گاه تخلیه کنند.

پورمهدی افزود: ما گروه پسماند را فعال کرده‌ایم و به شکل جدی به این مقوله ورود یافته‌ایم؛ اداره کل حفاظت محیط زیست و مدیرکل امور شهری استانداری را هم مسوول پیگیری این امر قرار داده‌ایم؛ حتی اگر لازم باشد از قوه قضائیه هم کمک می‌گیریم تا این مساله هرچه سریع‌تر سامان یابد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :