محمد صلاح آخرین تهدید پیش ‌روی رئالی‌ها در مسیر رسیدن‌شان به سیزدهمین قهرمانی اروپایی‌شان است. صلاح و یاران قدرتمندش در خط حمله، مانه و فیرمینو حالا در انتظار زیزو و شاگردانش هستند و برای رویارویی با مثلث بی‌بی‌سی و به ویژه كریس رونالدو لحظه‌شماری می‌كنند.
کد خبر: ۶۰۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 23 May 2018

به گزارش تابناک : صلاح ستاره این روزهای دنیای فوتبال است و در رقابت‌های این فصل توانایی‌های بی‌نظیرش را به همگان ثابت كرده. بعد از آنكه صلاح فصل را در كورسی تماشایی با مسی بر سر فتح كفش طلا، در رده دوم این رده‌بندی به پایان برد، (‌و زدن 10 گل در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا) چالش بعدی پیش ‌روی او، رئال‌مادرید است و شاید بتوان گفت كه چالش رئالی‌ها، رویارویی با صلاح است.

كهكشانی‌ها برای رسیدن به این فینال، ستاره‌های بزرگی را از پیش‌رو برداشتند. از نیمار و پاری‌سن‌ژرمن پرستاره گرفته تا دیبالا و یوونتوس و در نهایت لواندوفسكی و بایرن.

تمام این ستاره‌ها مقابل زیدان و شاگردانش زانو زدند و حالا زیزو و بازیكنانش باید به مصاف لیورپول و صلاحی بروند كه جادوگر این فصل تیمش بوده. نمایش‌های خیره‌كننده صلاح در لیگ قهرمانان اروپای این فصل مقابل سیتی و رم باعث شد تا او بیش از هر زمانی مهارت‌هایش را به رخ فوتبال‌دوستان بكشد.

لوورن، هم‌تیمی صلاح در مورد او می‌گوید: «صلاح جزو سه بازیكن برتر دنیا در كنار كریس و مسی است. الان می‌خواهیم به او كمك كنیم تا با قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به توپ طلا برسد.» نقش ستاره مصری برای لیورپول دقیقاً مثل نقش كریس رونالدو در رئال است و صلاح با تلاش‌هایش توانسته این جایگاه را به دست بیاورد و حالا لیدر و الگوی تیم كلوپ است. مانه در مورد صلاح می‌گوید: «بازی كردن در كنار «مو» و فیرمینو فوق‌‌العاده است. آنها كار كردن را برای من ساده‌تر می‌كنند.»

رئالی‌ها در حال برنامه‌ریزی هستند تا بتوانند به خوبی او را یارگیری كنند و می‌دانند كه در مقابل سرعت و قدرت ویرانگری صلاح كار خیلی سختی دارند. اطلاعات لازم در مورد صلاح در اختیار زیدان قرار گرفته و او دقیقاً می‌داند كه بازیكنان كلوپ و به ویژه ویرانگرترین مهره تیم آنها چطور كار می‌كند.

البته كه راز مهار او، مثل راز مهار ستاره‌های قبلی یعنی نیمار، دیبالا و لواندوفسكی در خود تیم مادریدی نهفته است. اولویت اصلی تیم زیدان، خوب بازی كردن رئال است. او می‌خواهد شاگردانش كنترل بازی را در دست بگیرند تا مالكیت تیم حریف بر توپ و میدان را به حداقل برسانند. از سوی دیگر لیورپولی‌ها هم كلید موفقیت‌شان را در این می‌بینند كه به رئالی‌ها اجازه دویدن و فضای كافی برای حركت كردن ندهند و بدین ترتیب بتوانند از سرعت صلاح و دیگر مهاجمان‌شان نهایت بهره را ببرند.

لیورپولی‌ها و به ویژه صلاح، استاد بهره‌‌گیری از اشتباهات حریف و البته استفاده از كوچكترین فرصت‌های حمله هستند. هیچ تردیدی نیست كه صلاح ماشین گلزنی است و قدرت تهاجمی‌‌اش وحشت بر اندام مدافعان می‌اندازد و اینجاست كه جنگ قدرت میان رئالی‌ها برای در دست گرفتن كنترل بازی (مثل همان كاری كه مقابل پی‌اس‌جی، یوونتوس و بایرن انجام داد) و لیورپول برای حملات برق‌آسا شكل می‌گیرد.

كلید رئالی‌ها برای رسیدن به سیزدهمین قهرمانی اروپایی‌شان، مهار صلاح و لیورپول است و باید صلاح را آخرین تهدید پیش ‌روی كهكشانی‌ها در رسیدن به رؤیای سیزدهم‌شان دانست.

 

 

 

منبع : خبرورزشی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار