سرپرست معاون استاندار چهارمحال و بختیاری
تابناک چهارمحال وبختیاری- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری چهارمحال و بختیاری با انتقاد از ارائه آمار ضد و نقیض اشتغال بر شفاف سازی اطلاعات این حوزه تاکید کرد.
کد خبر: ۶۱۰۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۶ 23 May 2018
به گزارش تابناک شهرکرد- ملک محمد قربانپور در کارگروه تخصصی اشتغال این استان افزود: آمارها مبنای برنامه ریزی است و چنانچه آمارهایی که در اختیار داریم مبتنی بر واقعیت نباشد در رسیدن به اهداف خود با مشکل مواجه می شویم.
وی ادامه داد: در همین راستا ضروری است تا مسئولان دستگاه های مختلف با برگزاری نشست های متعدد و یکسان سازی اطلاعات خود از ناهماهنگی های بین بخشی جلوگیری کنند.
قربانپور با بیان اینکه برای رفع مشکل بیکاری اعتبارات خوبی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: این در حالی است که مشکل اصلی این حوزه ناهماهنگی در فرایندهاست و باید دستگاه های اجرایی در این خصوص هم راستا شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به طرح های در حال اجرا در استان اظهار کرد: طرح مشاغل خانگی با اختصاص اعتباری بالغ بر 225 میلیارد ریال از مهمترین این طرح هاست که از ابتدای اجرای این طرح تاکنون در حدود 4 هزار طرح به بانک های عامل معرفی شده است.
حفیظ الله فاضلی همچنین به طرح اشتغال روستایی و عشایری در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون 279 طرح در کمیته های شهرستانی بررسی شده که از این تعداد 159 طرح با اعتباری بالغ بر 860 میلیارد ریال به تصویب رسیده و به بانک های عامل معرفی شده است.
وی اجرای طرح اشتغال فراگیر با اعتبار 4 هزار میلیارد ریال را از دیگر طرح های اجرایی در استان برشمرد و افزود: در این طرح در قالب 11 رسته شغلی 686 متقاضی در سامانه کارا ثبت نام کرده که از این تعداد 99 طرح به تصویب رسیده و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده است.
در این نشست با رای حاضران 17 طرح برای ثبت در رسته های شغلی سامانه کارا به تصویب رسید.
چهارمحال و بختیاری طی سالهای اخیر با دارا بودن بالاترین نرخ بیکاری در رتبه های نخست تا سوم بیکاری در کشور جای گرفته است.
طبق گزارش مرکز آمار ایران، چهارمحال و بختیاری در پاییز 96 با 21 درصد نرخ بیکاری پس از استان کرمانشاه بالاترین جمعیت بیکار را در کشور به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار