مدیرکل میراث فرهنگی گیلان خبر داد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی تابستان امسال در مناطق گردشگری این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲ 13 July 2015
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی در عید فطر امسال اظهار کرد: گیلان از جمله مقاصد گردشگری قابل اعتنأ به دلیل وجود سواحل و کوهستان‌های زیبا در کشور محسوب می‌شود و این موضوع نشاط سفر به این استان را بیشتر کرده است.

وی به اجرایی شدن طرح ساماندهی سواحل دریا در گیلان اشاره کرد و افزود: امر مذکور به منظور بهره‌مندی صحیح از مناطق گردشگری استان انجام شده است.

علیزاده با تاکید بر نظارت بر عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری در گیلان، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون یک‌هزار و 113 بازدید از تاسیسات و صنوف گردشگری استان انجام شده است و این روند تا پایان سفرهای تابستانی ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از فعال شدن دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی در مناطق گردشگری استان خبر داد و تصریح کرد: تابستان امسال برگزاری جشنواره‌ها، ایستگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی توسط میراث فرهنگی گیلان تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها مسائل مربوط به گردشگری را به‌خوبی رصد می‌کنند، گفت: اطلاع‌رسانی از مناطق گردشگری گیلان در جذب گردشگران حائز اهمیت است.

علیزاده به تشکیل کمیته‌های تخصصی گردشگری در شهرستان‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تعامل خوبی بین دستگاه‌های مربوطه به منظور توسعه گردشگری گیلان ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه نگرانی‌هایی در ساماندهی خانه‌مسافرها در استان وجود دارد، اظهار کرد: بیشترین تمرکز دستگاه‌های نظارتی بر مراکزی است که لجام گسیخته عمل می‌کنند.

وی خواستار ساماندهی واحدهای غیرمجاز خانه‌مسافرها در گیلان شد و افزود: ساماندهی واحدهای غیرمجاز خانه‌مسافرها و دلال‌ها از نگرانی‌های جدی گردشگران در استان است.

علیزاده با تاکید براینکه موضوع خانه‌مسافرها باید جدی گرفته شود، بیان کرد: نابسامانی خانه‌مسافرها با گلایه جدی فرمانداران مواجه شده است و اگر شرکت مجری نتواند مدیریت خانه‌مسافرها را انجام دهد مجوز این شرکت باطل می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان بر زیباسازی شهرها تاکید کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت نمازخانه‌های درون و برون‌شهری در ایام تعطیلات حائز اهمیت است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار