مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه در آستانه شب‌های قدر آمادگی اعزام ۲۸۶ مبلغ به جلسات را داریم گفت: یک هزار و ۴۹۹ طلبه خواهر در سطح دو و سه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیلات حوزوی هستند.
کد خبر: ۶۱۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹ 30 May 2018
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان با بیان اینکه در آستانه شب‌های قدر آمادگی اعزام ۲۸۶ مبلغ به جلسات را داریم گفت: یک هزار و ۴۹۹ طلبه خواهر در سطح دو و سه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیلات حوزوی هستند.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام سید محمدحسن فاضلیان در نشست خبری فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک اظهار داشت: پیشاپیش میلاد سراسر نور کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) را تبریک عرض می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران در استان همدان به شکل مرکز مدیریتی از سال ۸۸ راه‌اندازی شده است، افزود: در تیرماه سال ۸۸ این حوزه را تحویل گرفته و از آن پس حوزه علمیه خواهران در همدان به صورت مدیریت استانی فعالیت خود را آغاز کرد.

فاضلیان با بیان اینکه قبل از سال ۸۸ اداره حوزه‌های علمیه در کشور به صورت منطقه‌ای بود که مدیریت پنج استان همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کردستان به همدان واگذارشده بود عنوان کرد: بعدازآن در تصمیمات کشوری مقرر شد که حوزه‌های علمیه خواهران استانی اداره شود و امروز در تمام استان‌ها مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران فعال است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان بیان کرد: راجع به فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه خواهران بهترین تعریف و تعبیر از فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند"حوزه‌های علمیه خواهران پدیده عظیم و مبارکی است" و منظور از کلمه پدیده این است حوزه علمیه خواهران در قبل از انقلاب در این حجم، سطح و گستردگی نبود.

فاضلیان با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه برادران قدمت هزارساله داشته و مربوط به دوران شیخ طوسی است، تصریح کرد: در حوزه برادران حوزه‌های علمیه نجف، اصفهان و مشهد سابقه دیرینه دارند.

وی ابراز کرد: برکات و دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب حوزه علمیه خواهران "جامعه الزهرا" در قم و در استان‌ها نیز مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان تأکید کرد: حوزه علمیه خواهران بنت الهدی نیز در سطح بین‌المللی از سراسر دنیا همانند حوزه علمیه برداران جامعه المصطفی در جذب طلبه‌های خانم برای تحصیل فعال است.

فاضلیان با اشاره به اینکه ۱۱ حوزه علمیه در سطح استان همدان فعال است، اظهار داشت: این مدارس در شهرستان‌های اسدآباد، بهار، سامن، تویسرکان، فامنین، قروه درجزین، کبودرآهنگ، ملایر، نهاوند و ۲ حوزه علمیه نیز در همدان فعال است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه استان در سطح دو فعال است، تصریح کرد: مدرسه سطح ۳ که تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد را دارد مدرسه فدک در همدان است و در مدارس علمیه استان چهار رشته فقه و اصول، کلام، تفسیر قرآن و اخلاق تدریس می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان با اشاره به اینکه یک هزار و ۴۹۹ طلبه خواهر در سطح دو سه در مدارس علمیه استان مشغول به تحصیلات حوزوی هستند، افزود: ۱۰ مدرسه در استان در سطح ۲ و با تحصیلات کارشناسی ارائه مدارک کارشناسی و یک مدرسه نیز در مرکز استان در سطح سه است که نسبت به اعطای مدرک کارشناسی ارشد اقدام می‌کند.

فاضلیان با بیان اینکه تعداد دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان یک هزار و ۲۷۰ نفر با مدارک کارشناسی سطح ۲ و کارشناسی ارشد سطح ۳ است، عنوان کرد: ۸۱۲ از طلاب خواهر استان مبلغ هستند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کارکنان مدارس علمیه استان ۱۱۲ هستند، تصریح کرد: تعداد اساتید ۱۱ مدرسه علمیه استان بالغ بر ۱۶۰ نفر است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان در مورد راه‌اندازی حوزه علمیه سطح چهار در استان خبر داد و بیان داشت: برای راه‌اندازی حوزه علمیه سطح چهار تقاضا ارائه کردیم و استان همدان با توجه به ظرفیتی که دارد امیدوارم هر چه زودتر شاهد راه‌اندازی این مدرسه در همدان باشیم چراکه از جهت فضای آموزشی و بنیه علمیه اساتید همدان این ظرفیت را دارد.

فاضلیان با بیان اینکه ماه رمضان ماه نوسازی جسم و جان، پاک‌سازی روح روان و ماه نزول قرآن است، اظهار داشت: اهمیت رمضان همان نزول قرآن است و رمضان از باب نزول قرآن رمضان شده است.

وی با تأکید بر اینکه خداوند در احترام به قرآن عمل واجب روزه را در این ماه قرار داده است، گفت: بر همین اساس حوزه‌های علمیه خواهران در سراسر کشور که بیش از ۴۰۰ مدرسه است تصمیم به راه‌اندازی نهضت قرانی در ماه مبارک رمضان گرفته‌اند تا خواهران طلبه در این ماه جز ۳۰ قران را حفظ و با علوم قرآنی و تفسیر آشنا شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان بیان کرد: در راستای راه‌اندازی نهضت قرآنی در ماه مبارک رمضان تعداد ۱۲۰ نفر مبلغ به عنوان سخنران به مساجد، پایگاه‌ها، جلسات و هیئت‌های مذهبی اعزام شده‌اند.

فاضلیان با اشاره به اینکه ۸۶ مبلغ برای پاسخ‌گویی به مسائل شرعی به پایگاه‌ها، مساجد و هیئت‌های مذهبی اعزام شده‌اند، اظهار داشت: با توجه به اینکه در آستانه شب‌های قدر هستیم آمادگی اعزام ۲۸۶ مبلغ به جلسات خانگی، هیئت‌های مذهبی، مدارس و خوابگاه‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه در هر کدام از مدارس علمیه خواهران استان مرکز مشاوره و پاسخ‌گویی به مسائل شرعی فعال است، افزود: با توجه به کثرت اختلافات خانوادگی و درگیری‌های بین زن و شوهر در جامعه مراکز مشاوره فعال در مدارس علمیه از اهرم‌های مؤثر در حل و رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان همدان با تأکید بر اینکه به لطف خدا طرح نهضت قرآن حوزه‌های علمیه خواهران در سطح استان با شعار هر مبلغ روزانه یک جلسه قرآن آغازشده است، گفت: با توجه به اینکه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه در شورای توسعه فرهنگ قرآنی عضو است برای سال ۹۷ طرح نهضت حفظ جز ۳۰ قرآن در نظر گرفته شده است تا در جهت تحقق شعار ۱۰ میلیون حافظ قرآن سهمی داشته باشیم.

فاضلیان با اشاره به اینکه مراسم شب‌های قدر در ۱۱ حوزه علمیه خواهران استان برگزار می‌شود، عنوان کرد: در ماه مبارک رمضان روزانه تلاوت یک جز از قرآن در کانون‌های قرآن و عترت حوزه‌های علمیه از جمله برنامه‌ها است.

وی بابیان اینکه مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران استان از اقشار مختلف برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت می‌کند، تأکید کرد: برپایی راهپیمایی روز قدس امسال به دلیل حوادث اخیر و توطئه‌های استکبار با توجه به انتقال سفارت آمریکا از اسرائیل به قدس و یاوه‌گویی‌های رئیس‌جمهور آمریکا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار