ذوالانوار نماینده شیراز:ترسی نداریم و اجازه ورود فتنه گر به استان را نمی دهیم/رضایی کوچی نماینده جهرم:اگر دولت بی توجهی کند استعفا می دهیم/حقدل رئیس شورای اسلامی شهر شیراز: دولت حق ندارد از بین فتنه‌گران مجلس ششم و سال‌های 77 و 88 فردی را به‌عنوان استاندار فارس انتخاب کند./جعفرپور نماینده لارستان:تحمیل نمی کنیم اما گزینه پیشنهادی توانایی ندارد
کد خبر: ۶۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 13 July 2015
تابناک فارس:

ترسی نداریم و اجازه ورود فتنه گر به استان را نمی دهیم

حسین ذوالانوار  با اشاره به اینکه نمایندگان استان فارس هیچ‌گونه پشت پرده‌ای ندارند تأکید کرد: به‌عنوان نمایندگان مردم استان فارس وظیفه‌داریم خواسته‌های آن‌ها را اجرایی کنیم.

وی تصریح کرد: این خواست‌ها شامل مباحث عمرانی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است که انتخاب استاندار نیز باید با نظر مردم انجام شود زیرا استاندار باید از این مردم و استان شناخت لازم و کافی داشته باشد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه حامیان فتنه اجازه ورود به استان فارس را ندارند افزود: نگاه دولت به گفته خودشان معتدل است اما به دنبال گزینه‌های افراطی برای استانداری فارس می‌گردند و به ما معرفی می‌کنند.

ذوالانوار تأکید کرد: افراد با نگاه‌های تند سیاسی و حامیان فتنه را اجازه نخواهیم داد استاندار فارس شوند.

وی افزود: گزینه‌هایی را که استان به وزارت کشور معرفی کرده به‌مراتب معتدل‌تر از افرادی هست که امروز وزارت کشور از آن‌ها نام می‌برد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چنانچه دولت به نظر نمایندگان مردم استان فارس توجه نکند همگی استعفا خواهیم داد زیرا باید حق و خواسته مردم را برآورده کنیم و زمانی که نمی‌توانیم استعفا می‌کنیم.


ذوالانوار ادامه داد: از حضور وزیر کشور در مجلس استقبال می‌کنیم زیرا نمایندگان استان فارس نه سهم خواهی دارند و نه پشت پرده‌ای در کارهای آن‌ها است که بخواهند از حرفی و سخنی ترس داشته باشند.

دولت حق ندارد از فتنه گران استاندار انتخاب کند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: دولت حق ندارد از بین فتنه‌گران مجلس ششم و سال‌های 77 و 88 فردی را به‌عنوان استاندار فارس انتخاب کند.

غلام‌مهدی حقدل اظهار داشت: هدایت هواپیما به‌دست دوچرخه‌سوار نباید سپرده شود و در این راستا توقع نداریم کسی که یک روز استانداری نکرده، استاندار قله شود.

وی با اشاره به اینکه استاندار فارس از بین نیروهای اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل بومی فارس انتخاب شود و در این راستا انسان‌های شایسته داریم که می‌توانند این استان را به‌خوبی اداره کنند، افزود: بنابراین باید استاندار از میان فارسی‌ها انتخاب شود، چرا باید افرادی از روابطشان با دولت سوءاستفاده کرده و آدم کوچک را برای استاندار استان بزرگ فارس معرفی کنند؟

وی بیان داشت: از موضع‌گیری‌های حضرت آیت‌الله ایمانی و نمایندگان فهیم و انقلابی استان فارس در مجلس شورای اسلامی در مورد نحوه گزینش استاندار حمایت قاطع می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان کرد: در شرایطی که استان فارس در آتش بیکاری و مشکلات اقتصادی می‌سوزد، اگر فرد افراطی را برای استانداری فارس انتخاب کنند فرصت‌سوزی است.

حقدل تصریح کرد: در زمان دولت احمدی‌نژاد که احمدی کرمانی را برای استانداری فارس انتخاب کردند فرصت‌سوزی شد و نرخ بیکاری از 10 درصد به 24 درصد رسید، در آن زمان تمام نیروهای مؤمن، دلسوز و انقلابی متحد شدند و به کار ایشان پایان دادند و یقین بدانید اگر که بار دیگر چنین اشتباهی رخ دهد باز همان خیل عظیم مؤمنان به تکلیف اسلامی و انقلابی خود عمل خواهند کرد.

وی اعلام کرد: دولت بررسی کند در دو سال نخست که استاندار متعادل دولت یعنی آقای دکتر احمدی با هدف تعامل با تمام دستگاه‌ها، نهادها، مردم و شورا و شهرداری ارتباط برقرار کرد و در مقابل، تمام این دستگاه‌ها با ایشان همکاری کردند و به استان هیچ‌گونه آسیبی وارد نشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: ما از دولت تقاضا داریم به شعار ارزشمند خود یعنی اعتدال و تدبیر و امید پایبند باشد و در این راستا یاد نداریم در این دو سال و در مبارزات انتخاباتی رئیس‌جمهور یا دولت ایشان از افراط‌گرایی حمایت کرده باشد.

حقدل اضافه کرد: چرا امروز کارها به سمت افراط‌گری هدایت می‌شود و مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند کسانی که در فتنه بوده‌اند قابل‌ اعتماد نیستند، بنابراین دولت حق ندارد از بین فتنه‌گران مجلس ششم و سال‌های 77 و 88 فردی را به‌عنوان استاندار فارس انتخاب کند.

وی ادامه داد: چرا عده‌ای می‌خواهند جو صمیمی و معتدل امروز فارس را متشنج کنند و یقین بدانید مردم مؤمن و ولایت‌مدار فارس اجازه چنین اقدامی را نخواهند داد.

این مسئول افزود: استانی که در دوران مبارزات پیروزی انقلاب اسلامی سه شهر آن حکومت ‌نظامی اعلام شد و نقش مؤثر در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و نیز در دفاع مقدس با دو لشکر، چند تیپ و گردان مستقل مردمی در پیروزی‌های غرورآفرین دفاع مقدس یک پیام واضح و روشن دارد که مردم مؤمن و ولایت‌مدار زیر بار زور، خلاف و فتنه نخواهد رفت.

وی بیان داشت: استان فارس با 14 هزار و 600 شهید نقش مؤثری در دوران دفاع مقدس و نیز پیروزی انقلاب اسلامی داشته است و باید استانداری در شأن و منزلت این استان انتخاب شود.


اگر دولت بی توجهی کند استعفا می دهیم


رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: طبق اخباری که به ما رسیده آقای رئیس جمهور و معاون اول وی توصیه کرده اند موضوع انتخاب استاندار جدید فارس از طریق گفتگو و تعامل حل شود.

محمدرضا رضایی کوچی درباره آخرین رایزنی نمایندگان استان فارس در مورد استاندار جدید این استان افزود: در پی برگزاری جلسه عصر روز گذشته نمایندگان این استان با رئیس مجلس ، آقای لاریجانی با رئیس جمهور صحبت کرد.

وی گفت: طبق اخباری که به ما رسیده است آقای رئیس جمهور و معاون اول وی توصیه کرده اند ، موضوع استاندار جدید فارس با رایزنی و گفتگو حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس تصریح کرد: قرار است نمایندگان این استان با وزیر کشور
جلسه ای داشته باشند تا در مورد انتخاب استاندار جدید فارس رایزنی و گفتگو کنند.

وی ادامه داد: ما به دنبال تقابل با دولت نیستیم و انتخاب استاندار را حق دولت می دانیم اما استاندار به حمایت نمایندگان و پشتیبانی ائمه جماعات نیاز دارد.

نماینده مردم جهرم اظهار داشت: دولت از نمایندگان استان فارس درخواست کرده بود اگر گزینه ای برای استانداری فارس دارند پیشنهاد کنند لذا ما 5 نفر را که همسو با سیاست های دولت بودند معرفی کردیم.

وی گفت: انتظار نداشتیم و نداریم که صرفاً گزینه های پیشنهادی ما مورد قبول دولت واقع شود بلکه انتظار داریم دولت برای انتخاب هر گزینه با ما مشورت کند.
رضایی کوچی در مورد اظهارات اخیر وزیر کشور که گفته است گزینه ما برای استانداری فارس همچنان آقای افشانی است ، افزود: ما فعلاً هیچ موضعی نداریم بلکه منتظر نشست با وزیر کشور هستیم.

وی در پایان گفت: دولت اهل منطق و گفتگوست و امیدواریم این موضوع از طریق گفتگو حل شود.
نمایندگان استان فارس در جلسه علنی روز گذشته مجلس در واکنش به معرفی گزینه های پیشنهادی وزارت کشور برای این استان صحن علنی مجلس را ترک و تهدید کردند در صورت بی توجهی دولت استعفا خواهند داد.

تحمیل نمی کنیم اما گزینه پیشنهادی توانایی ندارد


نماینده لارستان در مجلس گفت: گزینه انتخابی دولت تجربه زیادی در کار اجرایی در فارس نداشته و در مواضع سیاسی هم دارای مواضع تند و خلاف مواضع اعلام شده از طرف دولت بود.

جمشید جعفرپور اظهارداشت: استان فارس با توجه به استعفای استاندار سابق نیازمند انتخاب استاندار جدید است، پس از تماس بین برخی نمایندگان استان فارس و وزیر کشور و رایزنی درباره انتخاب استاندار جدید، رحمانی فضلی خواسته بود افراد مدنظر معرفی شوند تا از میان آن‌ها فردی به‌عنوان استاندار انتخاب شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: در جلسه‌ای که با حضور آیت‌الله ایمانی، آیت‌الله دستغیب و نمایندگان استان فارس برگزار شد، با توجه به ملاک‌هایی از قبیل کار در استان فارس، توانمندی اجرایی و همچنین بومی بودن، در نهایت روی پنج نفر اتفاق نظر شد.

جعفرپور افزود: شب قبل از استعفا ناگهان اسم دیگری از طرف وزارت کشور به گوش رسید که وی نیز تجربه زیادی در کار اجرایی در فارس نداشت و در مواضع سیاسی وی ‌مواضعی تند و خلاف ‌دولت مشاهده شد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس بیان کرد: مجمع نمایندگان استان فارس وقتی متوجه عدم تحقق تلاش‌ها شدند، با احساس خطر راجع به آینده فارس استعفای دسته‌جمعی خود را به نشانه اعتراض مکتوب و استیضاح وزیر کشور را امضاء کردند.

وی خاطرنشان کرد: پس از آن رایزنی‌های انجام شده با آقای ابوترابی‌فرد و لاریجانی و پس از تماس‌های بین ابوترابی و لاریجانی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر کشور اعلام شد که نمایندگان استان فارس بر خواسته خود اصرار دارند که قرار شد فردی به دولت معرفی و در جلسه‌ای با حضور نمایندگان گزینه‌ها بررسی شوند.

جعفرپور با بیان اینکه نمایندگان استان به‌دنبال تحمیل گزینه‌ای به دولت نیستند، اظهار داشت: انتخاب استاندار حق دولت است ولی نمایندگان نگرانند اگر فردی فاقد توانمندی اداره استان فارس و ناآشنا با مسائل انتخاب شود، در عمل با مشکل و توقف روبه‌رو شود که سبب قفل شدن کارها و عدم حرکت رو به جلوی استان می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس عنوان کرد: روی اینکه گزینه انتخابی بومی باشد، اصرار زیادی نیست؛ مهم برای مجمع نمایندگان استان آشنا‌ بودن با مشکلات و امور استان فارس است که امیدواریم گزینه‌ای که دولت شناسایی می‌کند فرد مناسبی با این ملاک‌ها باشد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
اي كبك هاي سر در برف !!! زمان احمدي نژاد و استانداران نالايق او شما كجا بوديد ؟؟؟ اگر از مردم فارس شرم نداريد لااقل منصف باشيد .
آریوبرزن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
بزرگش نخوانند اها خرد که نام بزرگان به خردی برد

مهندس افشانی فردی کاردان و بزرگ و چهره ای ملی می باشد . شیراز و فارس شهرتش را از پادشاهی لرتبار به نام کریم خان زند دارد . پس به احترام سرزمین آریوبرزن و این قوم بزرگ و دلیر که بخش عمده از آنها در استان فارس هستند ادب و اخلاق را در سخننانتان رعایت کنید
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
تردید نکنید ناجی فارس یک دلاور از تبار لرهای غیور خواهد بود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
واقعا متاسفم برای مردم فارس که به همچین نمایندگانی رای دادند
محمد رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
با زبان عامی لطف کنید نمایندگان استان، شما که هیچ کار مثبتی برای مردم زحمت کش و انقلابی این استان انجام ندادید جز ............ ، بروید کنار و بگذارید به مصلحت این استان کار بشود.
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
دوستان بزرگوار لر تبار
واقعا چطور بخودتون اجازه میدین در مورد استان فارس اظهار نظر کنید
بهتر هست شما برای منطقه خودتون نظر بدین
شما چطو کسی را که اصلا درجایگاه استان بزرگ و مردم فهیم نیست تایید میکنید
البته که ایشان برای شما بزرگ هست
بروید و حیا کنید و چشم طمع از فارس عزیز ببندید تا دهان فارسیان بسته بماند تا اجازه دهند شما مهمانان ناخوانده به دیار خود بروید و آرزوهایتان را برای خودتان داشته باشید،
بازهم میگویم بروید و حیا کنید.
ضمننا از کی تا حالا معاون یک استاندار چند استان کوچک شخصیت ملیست
بروید وحیا کنید.
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
ضمن احترام به همه اقوام ایرانی و مردم غیور لر باید به عرض شما برسانم که انسانیت و فهم و شعور متعلق به قوم یا مکان خاصی نمی باشد هر کسی که بتواند خدمت صادقانه و عالمانه به این مرز و بوم داشته باشد باعث مباهات و افتخار ملی است و هر چند که بنده از قوم عزیز و گرامی لر نیستم اما از مطلب نسنجیده شما بسیار متاسفم .....انشا الله حضور این سید جلیل القدر در سکان استانداری فارس با توجه به سوابق ارزنده ایشان در سایر عرصه های خدمتی به ویژه در دولت بزرگ اصلاحات قطعا منشا عمران و آبادانی و خیرات و برکات در استان خواهد شد .کور باد چشم دشمنان این سید عزیز و دیگر خدمتگزاران دولت تدبیر و امید
آشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
بحث قومیت نباید مطرح شودتوانایی مهم است مگر استاندار قبلی چه خدماتی داشت در ضمن آفرین بر وزارت کشور که وظیفه اصلی خود را انجام داد واستاندار جناب افشانی نیز باید در انتخاب فرمانداران وبخشداران توانایی افراد رادر نظر داشته ورویه ی وزیر کشور را دنبال کند ومستقل عمل کند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
قومی فکر نکید اندیشه بزرگ داشته باشید بزرگان را از هرکجای کشورعزیزمان باشدپذیرا باشید.قصاص قبل ازحکم نکنید.فارس بزرگ است استاندار جدیدش هم توانا است .این کار باتدبیر انجام شد .چون عملکرد دولت تدبیر وامید بدون کار کارشناسی وبی حساب وکتاب نیست
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
خیلی متاسفم برای شما
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار