بخشدار مرکزی یزد:
بخشدار مرکزی یزد از حل مشکل مالکیت اراضی اکرمیه با توافق و امضای صلح‌نامه حل شد.
کد خبر: ۶۱۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵ 03 June 2018

محمدجواد برزگر در نشست خبری فرماندار، بخشداران و معاونان وی با خبرنگاران با اشاره به مشکلی از چندی پیش در روستای اکرمیه به وجود آمده و شخصی ادعای مالکیت کل منطقه اکرمیه را کرده بود، اظهار داشت: اسناد موجود صحت این ادعا را ثابت می کرد اما با صحبت هایی که با وکیل این فرد و مردم انجام شد، موضوع فعلا حل و فصل شده است.

وی عنوان کرد: مقرر شده هر منزل احداث شده در این اراضی، رقمی معادل دو تا سه میلیون تومان پرداخت کند و وکیل مالک، صلح‌نامه ای را امضا کند تا مشکل برطرف شود.

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بخش مرکزی یزد هزار و ۸۱۲ هکتار وسعت دارد،‌ افزود: اراضی بیابانی، کشاورزی و گلخانه ای بسیاری در این محوده واقع شده است.

بخشدار مرکزی یزد با اشاره به اینکه بخش وسیعی از اراضی این بخش زیر کشت گلخانه ای است، بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار بهره بردار گلخانه در بخش مرکزی یزد فعالیت می کنند و عمده محصولات کشت شده در این منطقه شامل خیار سبز، گوجه فرنگی، فلفل و ... است.

برزگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آثار تاریخی موجود در این بخش اظهار داشت: یکی از قدیمی‌ترین و ارزشمندترین آثار تاریخی بخش مرکزی یزد، مسجد جامع روستای فهرج است که قدمت آن به دوران صدر اسلام باز می گردد.

وی با ذکر دیگر بناها و جاذبه های تاریخی روستاهای این بخش به تشریح پروژه های عمرانی مستقر در این روستاه پرداخت و افزود: آزادسازی اراضی اطراف بیمارستان شهدای کارگر، ایجاد فاز اول بوستان غدیر، احداث روشنایی معابر مسکن مهر اکرمیه و ... از جمله این پروژه هاست.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار