مهرداد جهانی در نشست اعضای ستاد اربعین حسینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام و مسئولان ارشد استان ایلام اظهار داشت: بررسی و آماده کردن زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران و راه مواصلاتی برای تردد مسافران خصوصا در ایام اربعین حسینی (ع) در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۱۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۰ 14 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،مهرداد جهانی در نشست اعضای ستاد اربعین حسینی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام و مسئولان ارشد استان ایلام اظهار داشت: بررسی و آماده کردن زیرساخت‌های پایانه مرزی مهران و راه مواصلاتی برای تردد مسافران خصوصا در ایام اربعین حسینی (ع) در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام گفت: خوشبختانه آیت‌الله لطفی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام ضمن بازدید از راه‌های مواصلاتی محور ایلام ـ مهران و پایانه مرزی مهران از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع شد.

وی ادامه داد: با توجه به حجم تردد زائران اربعین حسینی (ع) در سال گذشته که حدود 70 درصد زوار از این مرز تردد داشتند پیش‌بینی می‌شود که در سالجاری بیش از سال گذشته زوار از مرز بین‌المللی مهران تردد داشته باشند.

جهانی افزود: بر اساس تجربه سال گذشته تمهیدات لازم از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اندیشیده شده است.

این مسئول اضافه کرد: از جمله این تمهیدات اضافه کردن گیت‌های تردد از 18 گیت به حدود 100 گیت،‌ احداث برج‌های روشنایی، اصلاح سیستم آبرسانی، افزایش آب سردکن‌ها به 5 دستگاه، تعویض درب‌های سالن مسافری، روان‌سازی کریدور به نقطه صفر مرزی، ساخت 144 چشمه سرویس بهداشتی بین پایانه مرزی مهران و پل زائر، ساخت مسجد، ساماندهی میدان ورودی پایانه مرزی مهران است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های ایلام تصریح کرد: همچنین هماهنگی با ستاد اربعین حسینی (ع) استان در خصوص فراهم کردن و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی تلاش‌هایی از سوی این اداره کل در حال اجرا است.

در ادامه جلسه اعضاء ستاد اربعین حسینی تاکید کردند باتوجه به زمان باقی مانده تا اربعین حسینی (ع) با هماهنگی ستاد اربعین و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات لازم برای خدمات‌دهی به زائران فراهم شود زیرا در سالجاری اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای احداث تاسیسات زیربنایی و خدماتی تخصیص یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در بازدید از مرز مهران گفت: فعالیت‌های توسعه زیر ساخت‌های پایانه مرزی مهران و راه‌های مواصلاتی بسیار با اهمیت و تاثیرگذار بوده و بعد از اربعین حسینی سال گذشته کارها به جد پیگیری شده است.

آیت‌الله محمدنقی لطفی افزود: جای تقدیر و تشکر از مهندس کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و مجموعه همکارانشان در اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان ایلام دارد که شخصا پیگیری و توسعه زیرساخت‌های و پایانه مرزی مهران و توسعه راه‌های استان هستند.

وی ادامه داد: به طوری که از اربعین سال قبل تاکنون 5 بار به استان ایلام سفر کرده و از نزدیک پیگیر کارها بودند و این نشان از اهمیت پایانه مرزی مهران و نگاه مثبت مسئولین کلان کشوری به استان است.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار