موضوع جایگاه تاکسی در شهرستان ممسنی را میتوان یکی از مشکلات عدیده در این شهرستان دانست. این موضوع هم از نظر تعداد بالا و حضور بسیاری از انها در یک خط( به سمت اسکان عشایر) و هم از نظر نبود جایگاه برای ایستادن، بارها از سوی مردم مورد نقد قرار گرفته است حال سوال اینجاست؛ این اقدام بر اساس کدام اصول کارشناسانه و توسط چه کسانی اتخاذ شده است؟ چرا نامگذاری این خیابان به سرعت انتقال جایگاه تاکسی صورت نمیگیرد؟چرا بر عملکرد تاکسی ها نظارت فوی اعمال نمیگردد و ساهد تخلف از سوی انها هستیم؟
کد خبر: ۶۱۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵ 06 June 2018

تابناک فارس به نقل از خبر نور آباد:موضوع جایگاه تاکسی در شهرستان ممسنی را میتوان یکی از مشکلات عدیده در این شهرستان دانست.
این موضوع هم از نظر تعداد بالا و حضور بسیاری از انها در یک خط( به سمت اسکان عشایر) و هم از نظر نبود جایگاه برای ایستادن، بارها از سوی مردم مورد نقد قرار گرفته است.
عده ای از ازدیاد تاکسی ها در ممسنی و عده از نبود انها در روزهای بارانی و وقت ظهر و ... گلایه دارند.
قبلا نیز جایگاهی در بلوار به میدان جمهوری اسلامی( سمت دوراهی )مشخص و حتی سایبانی برای نشستن مسافران نیز احداث گردید ولی نه تنها استفاده نشد بلکه آن سایبان نیز بدن استفاده در حال پوسیدن بوده و تا کنون با وجود رسانه ای شدن ان هیچ اقدای برای انتقال و استفاده از ان در مکان مناسبی صورت نگرفته است.

همچنین موردی جنب پارک کوثر نیز مشاهده میگردد و با وجود تاسیس ایستگاه تاکسی ، شاهد حضور تاکسی ها در وسط میدان برای سوار کردن مسافر هستیم که بدون شک ریشه در عدم جدیت در برخورد با متخلفین و نبود نظارت قوی دارد.

با امدن رحمانی بعنوان فرمانده راهنمایی و رانندگی ممسنی، جایگاه تاکسی داران به خیابان جنب بانک ملت منتقل شد تا مسکنی باشد برای معصل ترافیک در میدان امام خمینی ( آموزش و پرورش)، اما باز تعدادی از تاکسی داران بی توجه به حقوق دیگر هم صنفان خود با حصور بر کوچه پزشکان و کوچه هنرستان اقدام به سوار کردن مسافر میکردند و با توجه به رسانه ای شدن موضوع، باز شاهد تخلفات بودیم.

جدا از تمام این نابسامانی ها که ریشه آن ذکر شد، چند روز گذشته این ایستگاه از مکان خود به مرکز شهر و در خیابان جدید و بدون نام منتقل شد.
این امر موجب شد تا آموزش و پرورش ممسنی به موضوع اعتراض و درخواست خود را به شورای ترافیک ارجاع دهد.

رضا امیری، مدیر آموزش و پرورش ممسنی عنوان کرد؛ ما به هر دو جایگاه با توجه به موقعیت مکانی مدارس معترض بوده و نسبت به جایگاه جدید نیز سدیدا اعتراض داریم.
وی اظهار داشت؛درخواست خود را کتبا و شفاها به شورای ترافیک شهرستان ارجاع داده و معتقدیم این روند هیچ تاثیری در رفع ترافیک نداشته و در ایام مدارس ضمن ایجاد بار ترافیکی موجب اخلال در رفت و امد دانش اموزان نیز میشود. چرا که این خیابان به نوعی محل تردد بسیاری از دانش آموزان میباشد.

این خیابان با سیاست کاهش ترافیک در احداث گردید تا ارتباط با خیابان شهید مدنی و تقسیم تردد خودروها را بر عهده داشته باشد که با این اقدام میتوان گفت آن سیاست منتفی شده است.
شایان ذکر است این جایگاه در وسط چند مدرسه قرار دارد و بدون سک آلودگی صوتی نیز تولید شده که موجب ایجاد اخلال در بحث اموزش میگردد.

حال سوال اینجاست؛ این اقدام بر اساس کدام اصول کارشناسانه و توسط چه کسانی اتخاذ شده است؟
چرا نامگذاری این خیابان به سرعت انتقال جایگاه تاکسی صورت نمیگیرد؟

چرا بر عملکرد تاکسی ها نظارت فوی اعمال نمیگردد و ساهد تخلف از سوی انها هستیم؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار