کد خبر: ۶۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵ 15 July 2015
به گزارش تابناک یزد، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار صداوسیما گفت: جسد سه تن از چهار سرنشین بالگرد امدادی شرکت نفت فلات قاره که دیشب در مسیر خارگ - بوشهر در آب های خلیج فارس سقوط کرد، پیدا شده است.
محمد حسن باستی با اشاره به این که این اجساد حدود 25 مایلی جزیره خارگ پیدا شده است، افزود: جسد یک نفر قابل شناسایی است اما جسد دو تن دیگر کامل نیست و بخش هایی از بدن آنها پیدا شده است.
وی گفت: فردا جست و جو برای یافتن جسد چهارمین سرنشین ادامه خواهد یافت.
جانشین رئیس ستاد بحران استان بوشهر افزود: امروز صبح تلاش داشتیم که با رهگیری شماره تلفن دو تن از سرنشینان، بتوانیم ردی از آنها پیدا کنیم که مشخص شد یکی از تلفن ها تا یک دقیقه پیش از حادثه در حال مکالمه بوده و سپس قطع شده است.
وی گفت: با توجه به این که از لحاظ جوی مشکلی نداشتیم به نظر می رسد علت حادثه نقص فنی بالگرد باشد.
باستی اضافه کرد: 20 فروند شناور متعلق به اداره کل بنادر و دریانوردی، منطقه دوم نیروی دریایی سپاه و ارتش و فلات قاره، یک فروند بالگرد منطقه دوم نیروی دریایی ارتش، دو تیم هشت نفره غواصی  و گشت های مرزبانی نیروی انتظامی بوشهر و خارگ در عملیات جست و جو مشارکت داشتند.
بالگرد امدادی شرکت نفت فلات قاره خارگ با چهار سرنشین ساعت 22 و 10 دقیقه دیشب از سکوی نفتی ابوذر در 71 مایلی بوشهر برخاست که در 25 مایلی بوشهر ارتباطش با برج مراقبت قطع شد. این بالگرد که قرار بود یکی از کارکنان بیمار را به بوشهر منتقل کند ساعت 22 و 17 دقیقه در 63 مایلی بوشهر بوده و باید ساعت 22 و 40 دقیقه در بوشهر به زمین می نشست.
کاپیتان علی عزتی خلبان، صفر پایخوان کمک خلبان، خورشید حسینی و رسول شجرات سرنشینان این بالگرد بوده اند.
مجتمع نفتی ابوذر در 75 کیلومتری غرب جزیره خارک، که از این میدان بیشترین میزان نفت کشور در خلیج فارس تولید می شود. بر اساس برآوردها، حدود چهار میلیارد بشکه نفت خام درجا در مخزن میدان ابوذر وجود دارد که 20 درصد آن قابل برداشت است .بهره برداری از این میدان سال 1355 آغاز شد و اکنون بهره برداری از آن بر عهده شرکت نفت فلات قاره ایران، است. نفت تولیدی این میدان با خط لوله ای به طول 81 کیلومتر به جزیره خارگ منتقل و از آنجا پس از فراورش صادر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار