نماینده مردم شیراز درمجلس با بیان اینکه سرعت بخشیدن برای خریدگندم با ورود کارخانه داران و سیلوداران به بازار خرید عملیاتی می شود،گفت:طلای زرد با دستگاه های فرسوده در صنعت کشاورزی هدر می رود.
کد خبر: ۶۲۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱ 24 June 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علی اکبری درباره بازار فروش گندم در استان فارس،گفت:ما هرساله در تولید گندم به موفقیت های چشمگیری نایل شدیم؛اما خشکسالی و کم بارشی در فارس موجب شده است که تولید گندم در استان فارس شرایط سال های گذشته را نداشته باشد و این درحالی است که تولید گندم یکی از محصولات استراتژیک بسیار مهم در تولید محصولات کشاورزی تلقی می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:تمام سازوکارهای خرید طلای زرد برای گندم توسط دولت دیده شده است و بخشی نیز قرار است از طریق بورس خریداری شود؛بنابراین تیم‌های خرید پس از دروکردن گندم برای خرید حضور پیدا می کنند؛اما متاسفانه بهای پرداخت گندم به کشاورزان با تاخیر روبرو می‌شود.

اکبری افزود:یکی از راهکارهای اساسی برای سرعت بخشیدن برای زمان خرید محصول از گندمکاران تقویت بخش خصوصی است؛زیرا این بخش مولد با توجه به اینکه کارخانه آرد و سیلوهای خصوصی دارند،می‌توانند حداقل به میزان 5الی 6 میلیون تن گندم را خریداری کنند؛بنابراین باید سازوکار ورود بخش خصوصی مهیا شود.

وی ادامه داد:یکی از عواملی که باید در خودکفایی گندم مدنظر قرار بگیرد،نوسازی تجهیزات کشاورزی در بحث تولید و درو گندم است و این در حالی است بخشی از محصول گندم برای تجهیزات فرسوده درصنعت کشاورزی از بین می‌رود.

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس با بیان اینکه سرعت بخشیدن برای خرید گندم با ورود کارخانه داران و سیلوداران به بازارخرید عملیاتی می شود،یادآورشد:هدررفت طلای زرد با دستگاه های فرسوده در صنعت کشاورزی ایجاد می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار