معاون هنری سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: جشنواره ملی تئاتر اهواز پاسخی به نیاز فرهنگی استان خوزستان خواهد بود.
کد خبر: ۶۲۳۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳ 25 June 2018

ناصر چنانی اظهار کرد: همه رویدادهای هنری و سینمایی اگر با انعکاس رسانه‌ای همراه باشد بدون شک تاثیر فرهنگی و فکری خود را بیش از پیش بر جامعه خواهد گذاشت.

وی با اشاره به این که جشنواره ملی تئاتر اهواز پاسخی به نیازهای فرهنگی استان است افزود: بنا به اهمیت حیاتی صنعت نفت در استان خوزستان اولین دوره این جشنواره ملی با موضوع نفت در اهواز برگزار خواهد شد.

معاون هنری سینمایی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: این رویداد در راستای توسعه فعالیت‌های هنری به ویژه تئاتر طراحی شده تا بتواند ضمن ارتقا سطح کیفی تئاتر بسترساز یک جریان فرهنگی در استان نیز باشد.

چنانی خاطرنشان کرد: خوزستان از دیرباز میزبان شایسته‌ای برای رویدادهای ملی و بین‌المللی بوده است که امیدوارم این رویداد بزرگ فرهنگی در تاریخ فرهنگ و هنر استان خوزستان ماندگار شود.

دبیر اجرایی اولین جشنواره ملی تئاتر خوزستان با اشاره به این مطلب که این جشنواره رنگین ‌کمانی از موضوعات مختلف مرتبط با نفت را در خود خواهد داشت افزود: از ویژگی‌های این جشنواره می‌توان به حضور هنرمندان شاخص از سراسر کشور در حوزه تئاتر اشاره کرد.

چنانی تصریح کرد: رونمایی از پوستر جشنواره و ارسال فراخوان از شهریور ٩٦ آغاز شد که در پی انتشار این فراخوان ١١٠ اثر از کل کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بازخوانی متون ارسالی ٣٦ متن در مرحله انتخاب به جشنواره معرفی شد که این ٣٦ متن توسط گروه‌های نمایشی کشور تولید و از طریق ارسال فیلم‌های تولید شده اجراها هیات بازبینی ٢٥ اثر از ١٥ استان کشور را انتخاب و به جشنواره معرفی کردند.

وی بیان کرد: آثار منتخب از ١٥ استان آذربایجان شرقی، تهران، خوزستان، فارس، قم، کهگیلویه و بویراحمد، یاسوج، رشت، لرستان، کرمانشاه، همدان و یزد به این جشنواره راه یافتند.

چنانی با اشاره به زمان برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره ملی تئاتر اهواز از اول تا هفتم مرداد 97 در اهواز برگزار خواهد شد و امیدوارم تماشای این آثار بتواند بخشی از اوقات فراغت و نیاز فرهنگی مردم هنر دوست استان را تامین کند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار