علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان در حوزه تصرف اراضی ملی ورود میدانی داشته به گونه‌ای که پارسال ۷۷ هزار و ۹۶۸ هکتار از اراضی دولتی رفع تصرف شد.
کد خبر: ۶۲۵۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 01 July 2018

وی افزود: در سال ۹۵ تعداد ۷۴۹ هزار و ۳۷۹ پرونده وارد محاکم قضایی استان شده که تعداد ۷۵۴ هزار و ۷۱۹ مختومه شده که تعداد قابل توجهی از این پرونده‌های مختومه شده مربوط به سال‌های گذشته بوده است.

القاصی ورودی پرونده‌های سال ۹۶، به دستگاه قضایی را ۷۶۸ هزار و ۶۲۱ پرونده اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۷۶۵ هزار و ۲۰۲ رسیدگی و مختومه شده است در حالی که آمار ورودی پرونده‌ها نسبت به سال ۹۵ رشد سه درصدی داشته است.

وی یکی دیگر از اقدامات دستگاه قضایی را کاهش اطاله دادرسی عنوان کرد و افزود: امروز اوقات رسیدگی به پرونده‌ها در برخی دادسرا‌ها کاهش و حتی برخی به روز شده است البته برخی پرونده‌ها به لحاظ طبیعت و خاصیت برای رسیدگی، به زمان زیادتری نیاز دارند.

وی از رسیدگی ویژه به جرائم خاص خبر داد و گفت: پرونده‌های مربوط به جرائم خاص و مهمی که امنیت جامعه را مختل می‌کنند، تحت نظارت و کنترل ویژه‌ای رسیدگی می‌شود به گونه‌ای که فرآیند رسیدگی از ابتدای شکل‌گیری تا صدور حکم نهایی توسط مسئولان قضایی استان و با رعایت استقلال کاری انجام و آراء صادر می‌شود.

القاصی با بیان گوشه‌ای از عملکرد اداره کل زندان‌های فارس گفت: در حوزه زندان‌ها کار‌های خوبی برای اصلاح و تربیت انجام و علاوه بر این ۱۸ زندان بازسازی شده همچنین در زمینه آزادسازی زندانیان غیرعمد سال گذشته ۷۵۰ نفر آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به توفیقات این مجموعه در حوزه دادرسی الکترونیک گفت: در حوزه آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای دادرسی الکترونیک نیز اقدامات در خور توجهی انجام شده که با این شرایط استان فارس در این حوزه و همچنین مدیریت پرونده‌ها جزء استان‌های برتر است.

وی به گوشه‌ای از مزایای دادرسی الکترونیک اشاره کرد و افزود: امروزه ابلاغات در اغلب حوزه‌های قضایی الکترونیکی انجام می‌شود که با این کار بار سنگینی از روی دوش دولت و ضابطین برداشته شده و سرعت عمل هم افزایش پیدا کرده است.

القاصی اظهار داشت: در حال حاضر میانگین ابلاغات الکترونیک بالای ۷۰ درصد است، اما در تلاشیم که این میانگین را به ۹۰ درصد برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار