عملیات عمرانی پروژه عظیم میدان بزرگ آذربایجان با مرتفع شدن مشکلات فنی و اجرایی با جدیت تمام شروع شده است.
کد خبر: ۶۲۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹ 16 July 2015

به گزارش خبرنگار ما ، به نقل از شهرداری منطقه چهار تبریز، با آغاز پروژه عظیم مسیردهی و اصلاح میدان آذربایجان، امکان دسترسی به چهار مسیر بلوار شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت، فراهم خواهد شد .

قادر امامی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: عملیات عمرانی پروژه عظیم میدان آذربایجان با جدیت تمام و پس از مرتفع شدن مشکلات فنی و اجرایی و همچنین اتمام تجهیز کارگاه پروژه و انجام طرح های ترافیکی مربوطه شروع شده و در حال حاضر عملیات شمع گذاری پل های مرتبط به تقاطع پاسداران و شهید بابایی در حال اجرا است .

قادر امامی افزود: این میدان با مساحتی نزدیک به 13.5 هکتار، یکی از بزرگترین میادین کشور محسوب می گردد که سه شریان اصلی ترافیک شهر، به آن متصل است و طبق برآوردهای اعلام شده، روزانه 12هزار خودرو وارد محدوده این میدان می شود .

شهردار منطقه تصریح کرد: امیدواریم با هماهنگی های لازم و طبق برنامه پیش بینی شده عملیات اجرایی این پروژه بزرگ که با محوریت دسترسی به چهار مسیر بلوار شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت در حال اجراست ظرف 2 سال پایان یافته و با اتمام آن شاهد کاهش تصادفات ، بار ترافیکی ، تسهیل در امر تردد وسایل نقیله و ساماندهی این میدان بزرگ کلانشهر تبریز باشیم .

شهردار منطقه گفت: بر این اساس، اجرای یک طرح بزرگ عمرانی ترافیکی در این میدان، از اهمیت ویژه ای برخوردار بود که شهرداری تبریز به این امر همت گماشت .

شهردار منطقه چهار به بیان مراحل طراحی این پروژه پرداخت و تصریح کرد: مطالعات و بررسی های این طرح از اواسط سال گذشته آغار و در انتهای سال قطعی شد. تصویب آن نیز در اوایل امسال توسط شورای شهر صورت گرفت و در نهایت هم وارد فاز عملیاتی گردید .

وی در خصوص مشخصات فنی فاز یک این پروژه گفت: در اجرای فاز یک این پروژه شاهد خاکریزی به مساحت 230000 متر مکعب ، خاکبرداری 260000 متر مکعب ، 11000 متر حفاری شمع ، 41000 متر مربع قالب بندی ، 3300 تن آرماتور ، 32000 متر مکعب بتن ریزی ، 70000 متر مکعب اساس و زیر اساس و 35000 تن آسفالت ریزی خواهیم بود که طول رمپ ها در این مسیر نیز 14 کیلومتر خواهد بود .

شهردار منطقه 4 با اشاره به تعدادی از پروژه های عمرانی این شهرداری در سال جاری اظهار داشت: استادیوم 5 هزار نفری الغدیر، اجرای کانال فاضلاب خلیل آباد و احداث دریاچه مصنوعی در محدوده پارک بزرگ روبروی فرودگاه تبریز ، آسفالت ریزی اساسی معابر و محلات شهر تبریز ، ساماندهی بستر آجی چای از جمله پروژه های بزرگ و محوری شهرداری منطقه 4 در سال جاری است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار