فرماندار شهرستان مشگین‌شهر گفت: تمامی بدهی بانکی کشاورزان و زارعان شهرستان مشگین‌شهر به مدت ۳ سال تمدید می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲ 20 February 2015

به گزارش خببرگزاری تسنیم ، ابراهیم امامی در جلسه شورای بانک‌های شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: براساس مصوبه‌ای که به بانک‌ها ابلاغ شده است تمامی بانک‌های شهرستان مشگین‌شهر موظف هستند تا تمامی بدهی کشاورزان و باغدارن این شهرستان را به مدت 3 سال تمدید کنند.

وی با اشاره به نتایج و ثمرات استمهال بانکی کشاورزان گفت: این امر سبب می‌شود که کشاورزان و باغداران خسارت‌دیده در شهرستان مشگین شهر با دلگرمی بیشتری بتوانند بدون دغدغه از این بابت به امر تولید محصولات کشاورزی بپردازند که نوعی حمایت از کشاورزان و باغداران و محصولات در این حوزه محسوب می‌شود.

فرماندار شهرستان مشگین‌شهر با تشریح میزان خسارت کشاورزان و باغداران شهرستان مشگین‌شهر بیان کرد: امسال از محل حوادث غیرمترقبه 600 میلیارد ریال خسارت به باغات و مزارع کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد و این امر سبب شده که نتوانند بدهی خود را به بانک‌ها پرداخت کنند و استمهال بدهی کشاورزان نقش موثری در افزایش تولیدات کشاورزان و محصولات سردرختی دارد.

امامی با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر در حوزه باغداری جزو شهرستان‌های شاخص استان اردبیل است، افزود: ظرفیت‌های حوزه باغداری شهرستان مشگین‌شهر بسیار بالا بوده که در صورتی که خسارات ناشی از حوادث طبیعی و غیرمترقبه به آن وارد نشود منافع اقتصادی و سودآوری فراوانی را برای شهرستان و کشاورزان و باغداران در این حوزه دارد.

وی با تاکید بر بیمه محصولات و مزارع کشاورزی توسط زارعان و باغدارن تصریح کرد:‌ برای اینکه کشاورزان از آسیب‌های حوادث طبیعی به باغات و مزارع دچار خسارت هنگفتی نشوند ضروری است تا محصولات خود را بیمه کنند تا در صورت بروز خشکسالی و سرمازدگی یا هرگونه حوادث غیرمترقبه دیگر متضرر جبران خسارت هنگفتی نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار