"ایلام درهفته ای که گذشت "عنوان بسته خبریست که به اخبار وقایع واتفاقات سیاسی وفرهنگی واجتماعی استان ایلام در هفته ای که گذشت می پردازد.ازصادرات دام به کشورهای عربی تا اختلاف خانوادگی وقتل درسیروان آتش سوزی درجنگلهای سیروان.
کد خبر: ۶۳۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰ 18 July 2015
به گزارش تابناک ایلام،"ایلام درهفته ای که گذشت "عنوان بسته خبریست که به اخبار وقایع واتفاقات سیاسی وفرهنگی واجتماعی استان ایلام در هفته ای که گذشت می پردازد.ازصادرات دام به کشورهای عربی تا اختلاف خانوادگی وقتل وآتش سوزی درجنگلهای قلارنگ .
آغاز صادرات دام مازاد به کویت
علی سلیمی گفت: 300 راس دام مازاد عشایر استان با پیگیری های اداره کل امور عشایری از طریق مرز آبی آبادان به این کشور عربی صادر می شود.

وی افزود: بعد از تایید سلامت این دام ها و پایان مدت 17 روزه قرنطینه به این کشور فرستاده می شوند که صادارت دام عشایر استان برای نخستین بار است که صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در صورتی که این طرح آزمایشی با موفقیت همراه شود، صادارت دام مازاد به کشورهای همسایه با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

سلیمی یادآورشد: این احشام از طریق اتحادیه تعاونی عشایری استان با ارزش یک میلیارد و 200 میلیون ریال به کشور کویت ارسال می شود.

وی عمده مشکل عشایر استان را وجود دام های مازاد دانست و تاکید کرد: هیچ نهاد و دستگاهی متولی خرید دام های مازاد عشایر نیست و عشایر استان بیشتر احشام مازاد خود را با قیمت نازل به واسطه ها و دلالان می فروشند.

وی گفت: بایستی وزارت جهاد کشاورزی سازمانی چون پشتیانی امور دام کشور را مجاب به خرید دام های مازاد عشایر نماید تا این قشر علاوه بر فروش دام های اضافه نقدینگی مورد نیاز خود را نیز تامین کنند.
مجلس درانتظار نقشه منطقه آزاد تجاری مهران
احمد شوهانی درخصوص وضعیت لایحه منطقه ازادتجاری مهران درمجلس شورای اسلامی گفت: این طرح تاکنون یک بار در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته و اعضا مشکل خاصی با آن نداشتند.

وی افزود: بررسی دقیق این طرح در کمیسیون اقتصادی نیازمند ارسال نقشه منطقه از سوی دبیرخانه شورای مناطق آزاد کشور است که هنوز انجام نشده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رایزنی ها با مسوولان شورای مناطق آزاد کشور صورت گرفته و قول مساعد داده اند تا یک ماه این نقشه به کمیسیون ارسال شود.

شوهانی با بیان اینکه 2 هفته از این مدت سپری شده است، گفت: امیدواریم هرچه سریع تر طرح ایجاد منطقه آزاد مهران در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مطرح شود.

وی ادامه داد: پس از تایید کمیسیون اقتصادی مجلس این طرح به صحن علنی مجلس ارسال می شود که بررسی عادی آن در صحن زمان بر است ولی با رایزنی های مجمع نمایندگان استان در صدد اخذ امضای 50 نماینده به منظور بررسی خارج از نوبت آن در برنامه کاری مجلس هستیم.

شوهانی تاکید کرد: نگرانی خاصی برای جلب امضاهای نمایندگان وجود ندارد و تاکنون نیز توانسته ایم بخشی از این امضاها را نیز از نمایندگان دیگر شهرهای کشور بگیریم.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص زیرساخت های ایجاد شده در منطقه آزاد مهران گفت: بدون شک با تصویب نهایی این طرح در مجلس شورای اسلامی روند ایجاد امکانات مورد نیز بویژه در بخش فرودگاه و جاده های ارتباطی سرعت بیشتری می گیرد.

هیات دولت هفتم بهمن ماه سال گذشته با ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران که در سفر اوایل اردیبهشت سال 93 در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان ایلام بعنوان وعده دولت به مردم این استان مطرح شد، موافقت کرد و این برنامه مهم دولت یازدهم، هم اکنون منتظر نظر نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری استان ایلام 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.

روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون و تریلر محموله های کالا را از مناطق مختلف کشور به گمرک مهران منتقل می کنند تا پس از سیر مراحل قانونی از این مسیر به کشور عراق صادر شود.

سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل آن 42 درصد افزایش یافته است.
اقدام خداپسندانه یک شهروند چرداولی دربخشش طلب یکصدمیلیون ریالی

مدیرعامل ستاد دیه ایلام از صرف‌نظر کردن طلبکار از طلب 10 میلیون تومانی و آزادی بدهکار در چرداول خبر داد.

«عبدالحمیدخدایاری»بااعلام این خبرگفت : جشن گل‌ریزان چرداول امروز 23 تیر با حضور گسترده خیرین، مردم و نیکوکاران برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و مالی برگزار شد و بیش از 26 میلیون تومان کمک مردمی جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه در حین برگزاری این جشن در یک اقدام خداپسندانه طلب‌کار از طلب 10 میلیون تومانی خود صرف‌نظر کرد و بدهکار آزاد شد، تصریح کرد: این‌گونه اقدامات از برکات ماه مبارک رمضان است که باید قدردان آن باشیم.

مدیرعامل ستاد دیه ایلام ادامه داد: برخی زندانیان به دلیل 500 هزار تومان در حبس به سر می‌برد و هیچ کمکی در حوزه ستاد دیه کم نیست.

مدیرعامل ستاد دیه استان با تأکید بر اینکه آزاد کردن زندانیان جرائم غیر عمد و مالی که به دلیل سهل‌انگاری و اشتباه گرفتار حبس شده‌اند به جامعه آرامش می‌دهد، خاطرنشان کرد: آگاهی بخشی به مردم درزمینهٔ عدم صدور چک بلامحل و سفید امضا، تعیین نکردن مهریه سنگین، اطلاع داشتن از انقضای گواهینامه و بیمه‌نامه‌های خودرو موجب کاهش جرائم غیرعمدی خواهد شد.

فعالیت سه کمیته کاهش آسیبهای اجتماعی درایلام

در دومین نشست شورای راهبردی مهار، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان سه کمیته‌ی کاری برای آغاز کار مشخص شد.

به گزارش تابناک ایلام به نقل از روابط عمومی استانداری «حسین کلانتری» در دومین نشست شورای راهبردی مهار، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی استان اظهار کرد: يكي از مسائل و موضوعات اساسي كه امروزه در ابعاد ملي و منطقه‌ای خود را نشان داده بحث آسیب‌های اجتماعي است.

وی با بیان اینکه از مهم‌ترین چالش‌های حوزه اجتماعی نبود نگرش جامع و سیستمی به مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و ضعف سیاسیت ها در این حوزه بوده است، تصریح کرد: وظیفه ما این است که آسیب‌های اجتماعی را شناسایی و با راهکارهای علمی برای مهار آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

کلانتری با تأکید بر استفاده مناسب از تمامی امکانات و فرصت‌ها برای اطلاعرسانی و آگاه‌سازی در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی تصریح کرد: با بهرهگیری از یافتههای علمی و تجارب سایر کشورها و اهتمام جدی به پژوهشهای کاربردی و بنیادی در زمینه کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با رویکرد ملی، استانی و منطقه-ای، به برنامه‌ریزی منطقهای محلی و اجتماع‌محور اقدام نمود.

وی بر بهرهگیری از تمامی فرصتها و منابع موجود در جهت اجرای برنامههای مرتبط با آسیبهای اجتماعی و مشارکت فعال مردم و سازمانهای مردم‌نهاد در تمامی سطوح پیشگیری، مهار و کنترل آسیب‌ها تأکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام گفت: توسعه کمی و کیفی پژوهشهای مرتبط با آسیب‌های اجتماعی و کاربردی نمودن یافتههای پژوهشی در سیاست‌های اجرائی استان باید مدنظر قرار گیرد.

کلانتری تأکید کرد: سازمان‌های مسئول و ذی‌ربط در حوزه آسیبهای اجتماعی باید باهدف جلوگیری از انجام کارهای موازی، یکپارچگی و هماهنگی لازم در سیاست‌گذاری‌ها و خطمشی‌های کلیه دستگاه‌های فرهنگی به‌منظور پیشگیری از آسیبهای اجتماعی را داشته باشند.

وی گفت جلسات شورا باید به‌صورت مستمر برگزار شود و اعضاء مؤظف هستند گزارش عملکرد اقدامات انجام‌شده را ارائه و در راستای اجرای این طرح نسبت به پژوهشهای بنیادی و کاربردی اقدام کنند.

بر اساس این گزارش در این نشست سه کمیته پژوهشی با مسئولیت دانشگاه ایلام، کمیته حقوقی – اجتماعی با مسئولیت بهزیستی و کمیته مددکاری و روانشناسی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و موظف شدند فعالیت خود را در راستای موضوع نشست آغاز کنند.

دستگیری خرده فروش مواد مخدر درچرداول

بهروز علیمرادی از دستگیری خرده‌فروش مواد مخدر و کشف مقادیری مواد افیونی خبر داد و گفت: ماموران پس از کسب اطلاع مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر و نارضایتی برخی خانواده‌ها موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: با اشراف اطلاعاتی و استفاده از توانمندی‌های تخصصی، محل فعالیت این فرد شناسایی و تحت‌نظر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان چرداول تصریح کرد: صبح امروز در عملیات موفق پلیسی پس از هماهنگی با مقامات قضایی متهم در منزلش دستگیر شد.

علیمرادی افزود: در بازرسی از منزل این سوداگر مرگ مقادیر قابل توجهی تریاک به صورت بسته‌بندی و یک دستگاه موتورسیکلت کشف شد.

این مسئول گفت: متهم با تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی شد.

محصولی که روی دست کشاورزان مانده است

مدیر جهاد کشاورزی دره‌شهر مهم‌ترین مشکل کنجدکاران این شهرستان را نبود بازار فروش عنوان کرد.

«علی غلامی» ، از آغاز کشت دانه روغنی کنجد در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و اظهار کرد: امسال ۴۰۰ هکتار از اراضی مستعد و حاصلخیز کشاورزی شهرستان دره‌شهر زیر کشت دانه روغنی کنجد رفته است.

وی بابیان اینکه کشت این محصول به دلیل محدودیت منابع آبی در سال زراعی جاری است، افزود: سطح زیر کشت این محصول در مقایسه با سال گذشته ۵۰% افزایش داشته و عمده مناطق کشت دانه روغنی کنجد را روستاهای حوزه «چمکلان»، «عباس‌آباد»، «وحدت آباد»، «قلعه تسمه»، «یار آباد»، «هاشم آباد»، «دشت آباد»، «چغاپوکه»، «وزیرآباد»، «غارت مالگه»، «گل زرد» و بخشی از روستاهای حوزه دهستان «ارمو» تشکیل می‌دهد.

غلامی با اشاره به اینکه روش کاشت این محصول را به شیوه سنتی صورت می‌گیرد و ازجمله خدمات ارائه‌شده به کشاورزان کنجد کار این شهرستان بهره‌مندی از توصیه‌های کارشناسان و مروجان کشاورزی، برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی، تهیه نهاده‌های کشاورزی ازجمله کود شیمیایی است، تصریح کرد: کاشت این محصول از اواخر خردادماه شروع و تا نیمه اول تیرماه ادامه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دره‌شهر ادامه داد: این محصول نسبت به سایر محصولات مانند خیار، ذرت، یونجه به میزان ۵۰% کمتر نیاز به آب مصرفی دارد و محصولی با صرفه اقتصادی است که در صنایع شیرینی‌پزی، صنایع حلوا سازی و مکمل غذایی به مصرف می‌رسد ولی درعین‌حال مصرف خام آن نیز رایج است

وی بابیان اینکه کشت کنجد در این شهرستان سابقه دیرینه دارد و در سال‌های اخیر کشت این محصول مورد استقبال کشاورزان قرارگرفته است، افزود: در سال زراعی جاری ۵۰۰ نفر از کشاورزان و بهره‌برداران این شهرستان به کشت و تولید این محصول فعالیت دارند.

غلامی، مهم‌ترین موانع کاشت این محصول در این شهرستان را مشکل فروش عنوان کرد و گفت: کشاورزان این محصول با مشکل فروش مواجه می‌شوند که موجب عدم گرایش به‌سوی کاشت این محصول می‌شود وگرنه اراضی شهرستان ظرفیت بسیار بالایی برای کاشت این محصول دارد.

عیدی ناجا به مالکین خودرو ووتورسیکلتهای توقیفی

سرهنگ نورالله خادم گفت: فرماندهی انتظامی استان در نظر دارد به مناسبت عید سعید فطر خودروها و موتورسیکلت های توقیفی که بر اساس دستور قضایی منع قانونی نداشته و شاکی خصوصی هم نداشته باشند و فقط بر اساس تخلفات راهنمایی و رانندگی توقیف شده اند، را ترخیص کند.

وی افزود: همچنین بر اساس ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی خودروها و موتورسیکلت هایی که بیمه نامه معتبر شخص ثالث نداشته باشند تنها برای ایام عید سعید فطر ترخیص شده و باید در اولین فرصت نسبت به خرید بیمه برای وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

رییس پلیس راهور ایلام از صاحبان اینگونه وسایط نقلیه خواست با به همراه داشتن کارت وسیله نقلیه، کارت ملی یا شناسنامه خود و سند مالکیت وسیله نقلیه به ستاد ترخیص واقع در محل راهنمایی و رانندگی استان و شهرستان های تابعه مراجعه و نسبت به ترخیص وسیله خود اقدام کنند.

عمران علی محمدی منتخب مجمع نمایندگان استان شد

مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نمایندگان ،منتخب مجامع استانی و عضو شورای فرهنگ عمومی استان‌ها را انتخاب و معرفی کرد.

به گزارش تتبناک ایلام «عمران علی‌محمدی» به عنوان منتخب مجمع و عضو شورای فرهنگ عمومی استان ایلام انتخاب و معرفی شد.

دانشنامه ایلام تدوین شد

محمدعلی قاسمی گفت: با توجه به پیشینه حوزه هنری از مهم‌ترین تشکیلات فرهنگی هنری که بعد از انقلاب تحت عنوان اندیشه هنر اسلامی شکل گرفت حوزه هنری بود.

وی افزود: فلسفه وجودی حوزه هنری به مسائل و موضوعات جمهوری اسلامی در قالب فرهنگ هنر و دین برمی‌گردد و مهم‌ترین وظیفه آن اشاعه فرهنگ و هنر دینی است.

رئیس حوزه هنری استان ایلام عنوان کرد: شاخص‌ها و مؤلفه هایی که حوزه هنری در استراتژی خود در ادوار گذشته و حال برنامه‌ریزی کرده با توجه به بیانات مقام معظم رهبری با عنوان شبیخون فرهنگی، تهاجم فرهنگی، با توجه فلسفه وجودی خود درصدد طراحی یکی استراتژی کاملاً تعریف‌شده و مدون است.

وی گفت: باید گفت که آن شاخص‌ها و مؤلفه های هنر دینی و انقلاب اسلامی که نشأت گرفته از فرامین اسلام است در مقابل فرهنگ بیگانه و نظام سکولار و لیبرالیسم فردی در این برهه به‌عنوان مهم‌ترین گفتمان‌ها در مقابل گفتمان انقلاب اسلامی قد علم کرده است و به سمت اهداف خود حرکت می‌کند.

قاسمی با اشاره به برنامه‌های حوزه هنری در جبهه مبارزه و مقابله با تهاجم فرهنگی، خاطرنشان کرد: باید نسبت به ذائقه مخاطب و اقشار جامعه کارشناسی و آسیب‌شناسی شود که دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هایی که در این راستا برنامه داشته‌اند با چه کاستی‌هایی مواجه شده‌اند و طبق برنامه‌ریزی زمانی که ذائقه می‌تواند در متن جامعه کارساز باشد.

رئیس حوزه هنری استان ایلام عنوان کرد: از مهم‌ترین مسائلی که در حوزه هنری استان ایلام در سال گذشته پیگیری و انجام‌شده است می‌توان به انجام فعالیت‌هایی در مقوله‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و سبک زندگی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه دانش‌نامه ایلام در 60 جلد تدوین‌شده است، گفت: تاکنون 9 جلد از این دانش‌نامه منتشرشده است.

قاسمی تصریح کرد: در حوزه دفاع مقدس با رویکرد جدیدی آثاری را در دست چاپ داریم که بخشی از آن در سال گذشته کلید چاپ خورده است و امیدواریم که در سال 94 بتوانیم آثار فاخری در حوزه دفاع مقدس احیا کنیم.

حمایت ازطراحان مدولباس درایلام

عمران خودآموز گفت: امسال برای نخستین بار شورای ارزیابی طرح های مد و لباس در این اداره کل تشکیل شد تا صلاحیت طرح های، طراحان از نظر فنی و کیفی مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: چنانچه طرح های این افراد مورد تایید ارشاد قرار گیرد به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارسال می شود تا مجوز مشاغل خانگی با امضای مدیران کل ارشاد و کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان برای آنها صادر شود.

خودآموز با بیان اینکه طراحان لباس پس از دریافت مجوز مشاغل خانگی می توانند فعالیت داشته باشند، گفت: این افراد همچنین برای دریافت تسهیلات به صندوق کارآفرینی امید نیز معرفی می شوند.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام تاکید کرد: این اداره کل درصدد است از طراحان مد و لباس که مجوز فعالیت داشته باشند، حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه حوزه کاری این افراد هنری است، از معرفی طراحان مد و لباس دارای مجوز استان ایلام برای تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتن از طریق صندوق اعتباری هنر خبر داد.

خودآموز هدف از حمایت طراحان مد و لباس را تشویق آنها به ترویج و ارایه مدهای ایرانی و اسلامی، توسعه طرح های ایرانی و اسلامی در بازار و تعمیق فرهنگ پوشش در جامعه برشمرد

مراسم سالگرد شهادت داریوش رضایی نژا درآبدانان

حجت الاسلام حسین حاجیلری روز چهارشنبه در نشست ستاد برگزاری سالگرد شهید رضایی نژاد اظهار کرد کرد: این مراسم روز پنجشنبه یکم مرداد ماه امسال در محل مسجد حضرت صاحب الزمان (ع) آبدانان با حضور مردم و خانواده های معظم شهدا برگزار می شود.

وی افزود: یکی از شخصیت های کشوری در این آیین که تحت عنوان یادواره شهید هسته ای کشور و 210 شهید شهرستان آبدانان برگزار می شود ، سخنرانی خواهد کرد.

امام جمعه آبدانان از شهید رضایی نژاد به عنوان نماد عشق و عمل و ایثار و تعهد و تخصص یاد کرد و تاکید کرد: شهید رضایی نژاد یکی از بهترین و سازنده ترین الگوهای ماندگار برای جوانان و مظهر حقانیت و مظلومیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

شهید داریوش رضایی نژاد یکی از افراد نخبه و صاحب نظر در زمینه های علمی و تکنولوژی هسته ای در سطح کشور بود که یکم مرداد ماه سال 90 در تهران توسط سرویس های جاسوسی استکبار جهانی و رژیم غاصب اسراییل و عوامل داخلی اش در مفابل چشم زن و تنهای دختر خردسالش به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

بهره برداری از دوپروژه برق رسانی درسرابله

مدیرعامل شرکت برق استان ایلام در این آیین گفت: این دو پروژه شامل بهره برداری از سیستم روشنایی معابر بلوارهای امام رضا بطول یک هزار و 110 متر و پیامبر اعظم (ص) بطول یک هزار و 150 متر است.

هادی شیرخانی اظهار کرد: همچنین اجرای سیستم روشنایی معابر بلوار امام زاده قاسم سرابله با بطول 350 متر با 400 میلیون ریال نیز آغاز شده و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد

برپایی دونمایشگاه درایلام

مدیر حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: در این نمایشگاه آثار نقاشی مدرن با موضوع حجاب و عفاف در معرض دید عموم قرار گرفته است.

محمد علی قاسمی اظهار کرد: این آثار توسط کیومرث صادقیان از هنرمندان برجسته حوزه گرافیک این استان با بهره گیری از نمادهای فرهنگ ایرانی و اسلامی خلق شده است.

وی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف با استفاده از زبان هنر و تشویق هنرمندان به تولید آثار با موضوع حجاب به منظور احیای این فرهنگ دینی در جامعه را از اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

قاسمی تاکید کرد: این نمایشگاه از امروز و بمدت یک هفته در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید عموم دایر است.



*** نمایشگاه لباس اسلامی در ایلام گشایش یافت

نمایشگاه لباس اسلامی نیز امروز در حاشیه برگزاری همایش اسوه مکارم در نگارخانه مجتمع فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گشایش یافت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ایلام گفت: در این نمایشگاه 12 مدل از انواع لباس اسلامی با پوشش های مختلف در معرض دید قرار گرفته است.

اکبر امیدی تاکید کرد: مدل های لباس های اسلامی در این نمایشگاه توسط یکی از طراحان برجسته لباس استان ایلام تهیه و در این نمایشگاه عرضه شده است.

وی افزود: همچنین در بخش دیگری از این نمایشگاه 50 قطعه عکس از سیر تاریخی عفاف و حجاب در سراسر جهان به نمایش عمومی در آمده است.

امیدی اظهار کرد: این نمایشگاه با همکاری موسسه طلایه داران فردای روشن، امور بانوان استانداری و اداره ورزش و جوانان استان برپا و بمدت یک هفته پذیرای علاقه مندان است.

21 تیرماه در تقویم رسمی کشور بعنوان روز ملی حجاب و عفاف نامگذاری شده است

شوروشعف ایلامی ها بعدازتوافق هسته ای

پس از توافق جامع جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5 و ایستادگی تیم مذاکره کننده کشورمان بر مواضع به حق خود حس رضایت مندی را بخوبی می توانستید در چهره ایلامی ها مشاهده کرد.

مردم مرزدار شهرستان ها ی مختلف استان ایلام بدلیل گرمای هوای و ماه مبارک رمضان چند ساعت پس از اذان مغرب با حضور در خیابان ها و معابر عمومی این پیروزی بزرگ را جشن گرفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا تعداد زیادی از مردم ایلام بصورت خودجوش و در قالب کارناوال خودرویی با سردادن شعارهای سردار دیپلماسی تشکر تشکر، روحانی متشکریم موفقیت تیم دیپلماسی کشورمان را در مذاکرات هسته ای جشن گرفتند.

بسیاری از حاضران در جشن هسته ای در ایلام که بخش قابل توجهی از آنها را جوانان تشکیل می دادند با شعار های روحانی متشکریم و ظریف خسته نباشی رضایت خود را از این توافق اعلام داشته و پایبندی دولت یازدهم را بر قول های دوران انتخابات مبنی بر حل و فصل موضوع پرونده هسته ای کشورمان ارج نهادند.

سرنشینان خودروها نیز با به صدا درآوردن بوق ماشین های خود و تکان دادن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و حرکت در خیابان های اصلی شهر ایلام شادمانی خود را در این جشن بزرگ ملی این گونه نشان دادند.

صدای ممتد بوق خودروها تا ساعتی از بامداد امروز ادامه داشت و در برخی از خیابان ها همچون حوالی میدان شهید کشوری، چهار راه رسالت و میدان 22 بهمن شهر ایلام ترافیکی سنگین ایجاد شده بود و ماموران راهنمایی و رانندگی با حضور پرشمار خود در صدد کنترل آمد و رفت خودروها و جلوگیری از حوادث احتمالی بودند.

فضای مجازی نیز به اهرمی برای ارسال پیامک های شادی و ثبت تصاویر حضور مردم در خیابان ها و معابر عمومی تبدیل شده بود.



*** دهلرانی ها توافق هسته ای را جشن گرفتند

مردم مرزدار ، ولایت مدار و شهید پرور دهلران دیشب با تجمع در خیابان ها دستاورد بزرگ و موفقیت کشور در توافق هسته ای را جشن گرفتند.

در این جشن بزرگ مرزداران دهلرانی از دولت تدبیر و امید و تیم مذاکره کننده تقدیر و توافق هسته ای را گامی بلند در جهت حقانیت نظام و ملت در پافشاری بر حقوق خود دانستند و از این موفقیت بزرگ به عنوان روز تاریخی یاد کردند.

بزرگ و کوچک آمدند و با حمل پرچم جمهوری اسلامی در حمایت از نظام و دولت شور و نشاط خود را به نمایش گذشتند و به رقص و پایکوبی پرداختند.

حضور هنرمندان و بویژه گروه های موسیقی و اجرای برنامه هاس شاد رونقی دو چندان به این جشن مردمی داده بود.

به گزارش خبرنگاران ایرنا، نظیر چنین آیین هایی در شهرستان های مختلف استان بویژه مهران، سیروان، ایوان، دره شهر، آبدانان و ملکشاهی و چرداول با حضور گسترده و خودجوش مردم برگزار شد

پیام تبریک استانداربه مناسبت توافق هسته ای

محمدرضا مروارید در پیام تبریک خود آورده است: ملت ایران با مقاومت و پایداری بر فشارها و تحریم های ظالمانه پیروز شدند.

در بخش دیگری از پیام تبریک استاندار ایلام آمده است: 23 ماه سرداران دیپلماتیک ایران تحت نظارت مقام معظم رهبری با تمام توان در برابر قدرت های بزرگ جهانی توانستند عزتمندانه از منافع ملی ایران دفاع کنند و حقانیت مردم ایران در دنیا را به اثبات برسانند.

وی در ادامه گفته است: سال همدلی و همزبانی ملت و دولت در چهارچوب استراتژی نرمش قهرمانانه، ضمن حفظ دستاوردهای هسته ای و پاسداشت موفقیت های دانشمندان هسته ای کشور توانستند یکی از طولانی ترین، فشرده ترین و دشوارترین مذاکرات تاریخ دیپلماسی جهان را با عزت، اقتدار و صلابت به سرانجام برسانند.

در بخش دیگری از پیام استاندار ایلام آمده است: دولت تدبیر و امید راهی جدید پیش روی ملت ایران گشوده است، راهی که توسعه، پیشرفت، عزت، اقتدار و حفظ خطوط و چهارچوب های اصلی کشور در آن صورت خواهد گرفت.

همانطور که وزیر امور خارجه ما هم به درستی تایید کرده یک بحران غیر ضروری از پیش پای ملت ایران و جامعه جهانی برداشته شد.

مروارید در این پیام آورده است: مخالفت و ناخرسندی رژیم جعلی اسراییل و مزدوران منطقه ای استکبار جهانی از این پیروزی بزرگ که با روش برد - برد بدست آمد نشان از حقانیت و درستی راه دولتمردان جمهوری اسلامی بخصوص سرداران سرافراز تیم هسته ای و شخص دکتر ظریف وزیر امور خارجه می باشد.

اینجانب این پیروزی بزرگ را به مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، ملت بزرگ ایران بخصوص خانواده های معظم شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای هسته ای، ایثارگران و ملت شریف ایران اسلامی بویژه مردم استان ایلام تبریک عرض می نمایم

فرمانده یگان ویژه ناجا درایلام

سردار حسن کرمی در جمع کارکنان یگان ویژه ایلام، اظهار کرد: کارکنان یگان ویژه با توجه به نوع ماموریت محوله می بایست از آمادگی جسمانی و چابکی مطلوبی برخوردار باشند زیرا همین آمادگی موجب احساس امنیت در بین مردم می شود.

وی با اشاره به اهمیت شرکت کردن در فعالیت های ورزشی و نقش آن در سلامت جسمانی و روانی کارکنان افزود: برنامه های هدفمند و مستمر ورزشی در راستای اجرای موفق ماموریت های محوله در دستور کار قرار گرفته که نقش بسزایی را در پیشبرد اهداف مطروحه ناجا ایفا می کند.

سردار کرمی حل مسایل اجتماعی را تنها با روش های اجتماعی میسر دانست و گفت: نمی توان مسایل اجتماعی را با ابزارهای امنیتی و انتظامی حل کرد چرا که آسیب ها و تهدیدات جنگ نرم دشمن که امروزه با ابزارهای رسانه ای، مشکلاتی را برای خانواده ها و جوانان بوجود آورده تنها از طریق فرهنگ سازی و آموزش مهارت های اجتماعی قابل پیشگیری است.

وی تاکید کرد: بدست آوردن موفقیت ها با داشتن پشتکار، همیت، اخوت و برادری و نظم و انضباط کارکنان میسر می شود و نظم و انضباط که مقوله ای بسیار مهم است ، پایه و اساس همه امور بخصوص در نیروهای مسلح به شمار می آید.

وی آمریکا را رژیمی زورگو، متظاهر و بی اعتماد عنوان کرد و یادآور شد: حضور حماسی و مسلط تیم مذاکره کننده در مقابل دیپلمات های کارکشته همه دولت های بزرگ دنیا، حقانیت و صداقت ایران را در تمام عالم اثبات و بی اعتمادی و فزون طلبی آمریکا و هم پیمانانش را نیز به افکار عمومی دنیا شناساند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت: بزرگترین اقدام امام و امت ایران، تحقیر آمریکا در صحنه های بین المللی و در انظار مردم جهان بوده و امروز نیز رهبری و ملت ایران مصمم بر تحقیر و به انزوا کشاندن دولتمردان آمریکایی هستند.



*** بکارگیری تمام توان و ظرفیت پلیس برای رفاه زائرین حسینی در مرز مهران

فرمانده یگان های ویژه ناجا در بازدید از اقدامات انجام شده قرارگاه اربعین در مرز مهران گفت: تمام توان و ظرفیت پلیس برای رفاه زائرین حسینی در مرز مهران بکارگیری شده است.

سردار حسن کرمی در بازدید از مرز مهران با قدردانی از تلاش های صورت گرفته توسط سازمان های دولتی ، فرمانداری مهران، فرماندهی انتظامی که از اربعین سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: از اربعین سال گذشته به دنبال رفع مشکلات با همراهی و همکاری سایر نهادها هستیم تا بهترین خدمت به زائرین حسینی(ع) را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: نقاط قوت و ضعف سال های گذشته در خصوص استقبال از زائران را بررسی و بر اساس نیازهای زائران برنامه منظمی برای تامین محل استراحت، خوابگاه، غذای گرم، حمل و نقل و امکانات رفاهی زائران از سوی قرارگاه اربعین حسینی تدوین شده است.

سردار کرمی افزود: با توجه به تجربه سال گذشته در استقبال از زائران، کمبودهایی وجود داشت که همه مسوولان در بخش های مختلف از هم اکنون خود را برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب تر به زائران آماده کرده اند.

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: مسوولان با تمام توان ، عشق و علاقه ای که دارند زمینه های بهبود و رفاه بیشتر زائران اربعین حسینی را در این شهرستان مرزی فراهم می کنند.

وی ایجاد کمربندی های غربی و شرقی و تعریض جاده و روشنایی پل زائر تا پایانه مرزی را از تدابیر اتخاذ شده برای تسهیل در تردد زائرین و خودروهای آنان بر شمرد

تذکرعمران علی محمدی به 7وزیردولت

عمران علیمحمدی در نشست علنی (چهارشنبه ۲۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر و قدردانی از زحمات تیم مذاکره کننده هسته ای گفت:‌ تذکر اول اینجانب خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص بازنگری و اصلاح رویکرد مدیریت این وزارتخانه است که برخلاف برنامه های اجرایی و رویه دولت اعتدال است.

نماینده مردم ایلام در تذکر دیگری خطاب به وزیر جهاد کشاورزی و سازمان جنگل ها در خصوص حمایت از عرصه های جنگلی حوزه زاگرس درخواست بالگرد و امکانات هوایی همچنین توجه بیشتر را مطرح کرد.

وی گفت: از وزیر آموزش و پرورش می خواهم در خصوص فوق العاده شغل مناطق محروم و شرایط بد آب و هوایی استان ایلام با کمک سازمان مدیریت اقدام به حل مشکل فرهنگیان کند.

علیمحمدی خطاب به وزیر نیرو گفت:‌ تسریع در کار اجرایی پروژه سد چناره و سد کتمان را خواهان هستم. با توجه به بحرانی بودن وضعیت منابع آبی استان ایلام بهبود کیفیت مدیریت منابع آبی باید پیگیری شود.

وی در تذکر بعدی خود خطاب به وزیر اقتصاد در خصوص راه اندازی تالار بورس استان ایلام و نبود فضا برای فعالیت این بورس از این وضعیت انتقاد کرد.

نماینده مردم ایلام گفت:‌ از وزیر دفاع درخواست می کنم به پاس مجاهدت مردم ایلام در ۸ سال جنگ تحمیلی از نام های بومی این استان برای نامگذاری محصولات دفاعی استفاده کنند. از وزیر کشور نیز می خواهم در طرح جامع تقسیمات کشوری در خصوص تقسیم برخی شهرستان های استان ایلام اقدام کند.

وی در پایان گفت:‌ از وزیر رفاه می خواهم در رابطه با مستمری بعضی از مردم که سبد کالا دریافت نکرده اند و اسامی آنها ارائه شده است هر چه سریعتر اقدام کند.  


اختلاف خانوادگی وقتل ونهایتا آتش سوزی درسیروان


سردار علی دولتی گفت : ساعتی پیش بر اثر اختلافات خانوادگی، یک فقره قتل در منطقه سیروان ایلام اتفاق افتاد.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: ساعاتی پیش دو نفر به محل مزرعه مقتول مراجعه کرده و با ضرب گلوله یک نفر را به قتل و نفر دیگری را مجروح می‌کنند و پس از این اقدام مزرعه را به آتش می‌کشند.

وی ادامه داد: بر اثر وقوع آتش‌سوزی در مرزعه، بخشی از جنگل‌‌های سیروان نیز دچار حریق شده و این حریق همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی استان ایلام گفت: یک نفر از قاتلان خود را به دستگاه انتظامی معرفی کرده و تلاش برای دستگیری قاتل بعدی در دستور کار پلیس قرار دارد

آتش سوزی درجنگلهای قلارنگ سیروان

درگفتگو با خبرنگار تابناک ایلام گفت: یک فقره آتش سوزی حدود ساعت 12 ظهر درمنطقه درون کفره قلارنگ به وقوع پیوست که به محض اطلاع، با بسیج تمام امکانات ادارات شهرستان سیروان واستفاده از ظرفیت نیروهای مردمی شهرستان درمحل وقوع اتش سوزی حاضر وبا استفاده از امکانات اولیه اقداماتی جهت مهار وجلوگیری از گسترش آتش سوزی بعمل آمده است.
فرماندار سیروان گستردگی دامنه آتش سوزی ووزش شدید باد را مانع مهار آتش سوزی دانست وافزود:بدلیل گستردگی دامنه آتش سوزی ووضعیت رویشی منطقه ووزش شدید باد متاسفانه هرلحظه به وسعت دامنه آتش سوزی افزوده می شود .
وی امکانات ونیروی انسانی موجود را برای مهار آتش سوزی ناکافی دانست واظهارداشت: بدلیل کمبود امکانات ونیروی انسانی حاضر درمنطقه امکان مهار فوری آتش سوزی وجود ندارد واز مسئولین استان وستاد بحران درخواست می شود با اعزام هلی کوپتر مساعدت لازم درزمینه مهار آتش سوزی بعمل آورند که درصورت عدم اقدام مناسب باید شاهد وقوع فاجعه ای بزرگ تر وگسترده تراز آتش سوزی های قبلی درایلام باشیم.
یگانه دلیل آتش سوزی را اختلافات محلی اعلام کرد وگفت :بعلت نزاع صورت گرفته در یکی از روستاهای منطقه ووقوع یک فقره قتل عمد ،یکی از طرفین نزاع  مبادرت به آتش سوزی عمدی خرمن محصولات کشاورزی نموده ومتعاقب آن دامنه این آتش سوزی به جنگلهای قلارنگ نیزکشیده شده است  که موضوع توسط عوامل انتظامی وقضایی در دست پیگیرد ورسیدگی است

دستگیری عوامل آتش سوزی درسیروان

مراد یگانه فرماندار سیروان درخصوص دلیل اتش سوزی عرصه های طبیغی این شهرستان گفت: در پی اختلافات خانوادگی و درگیری بوجود آمده این افراد اقدام به آتش زدن خرمن گندم طرف مقابل خود کرده بودند که به علت وزش باد و خشک بودن علف های خشک، آتش به سرعت در عرصه های طبیعی و منطقه حفاظت شده سرایت کرد.

وی با بیان اینکه این افراد اکنون در اختیار مراجع انتظامی و قضایی قرار دارند، گفت: این حادثه عصر دیروز روی داد و بر اثر این درگیری یک نفر بر اثر اصابت گلوله به قتل رسید و یک نفر هم زخمی شد و قاتل نیز پس از ارتکاب قتل و آتش زدن عمدی خرمن محصول کشاورزی از محل گریخت.

یگانه افزود: در پی تلاش های خستگی ناپذیر و مداوم نیروهای مردمی، سپاه، بسیج، منابع طبیعی، هلال احمر، محیط زیست و سایر گروه های عضو ستاد مدیریت بحران در منطقه حادثه دیده، خوشبختانه آتش سوزی تا حدود بسیار زیادی کنترل شده است.

وی تاکید کرد: اکنون آتش در همه جبهه ها تحت کنترل است و تنها در ارتفاعات جبهه روستای سفید خانی مشرف به دره شاه قلندر به دلیل سخت گذر بودن اطفای حریق ادامه دارد ضمن اینکه حضور بالگرد آب پاش نیز کمک شایانی به مهار آتش کرده است.

فرماندار سیروان یادآور شد: وسعت آتش سوزی منطقه حدود 200 هکتار است که وجود علف های خشک، سخت گذر بودن منطقه و وزش باد موجب تسریع در گسترش آن شده است.

نمازعیدفطردرایلام

حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی لطفی در خطبه های نماز عید سعید فطر در جمع نمازگزاران در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) اظهار کرد: استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا، مذاکره را برای خود سخت می دانست اما چون نتوانستند خللی در اراده ملت ایران وارد کنند در مقابل این ملت بزرگ تسلیم شده و تن دادن به مذاکره و منطق دادند.

وی با بیان اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی توانست امت اسلامی در سراسر جهان را در یک صف واحد متحد کند و منافع دنیای استکبار را به خطر بیاندازد، افزود: کینه توزی و دشمنی آمریکا و سردمداران استکبار جهانی با ملت ایران به همین علت است.

لطفی تاکید کرد: اکنون نظام مقدس اسلامی به این علت که ملت همواره در مقابل استکبار ایستاده و توطئه های آنها را خنثی کرده به کانون جنبش استکبارستیزی در جهان تبدیل شده است.

امام جمعه ایلام گفت: امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری مظهر اقتدار امت اسلامی و محور وحدت ملت ایران هستند و همه مسلمانان و آزادگان جهان به این دلیل انقلاب اسلامی را مایه فخر و مباهات خود می دانند.

حجت الاسلام لطفی افزود: خوشبختانه اکنون با تلاش تمامی مسوولان و کارگزاران نظام به محوریت مقام معظم رهبری امنیت مثال زدنی و کم نظیری در کشور برقرار است و جمهوری اسلامی نه تنها امنیت پایدار و همه جانبه دارد بلکه در تامین امنیت کشورهای آسیب زده منطقه نیز مشارکت می کند.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار