ترمینال خروجی پروازهای خارجی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد راه اندازی شد
ترمینال خروجی پروازهای خارجی فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با حضور مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور مقارن با عید فطر بهره برداری شد.
کد خبر: ۶۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۵ 19 July 2015
مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور در مراسم بهره برداری از این ترمینال گفت : با بهره برداری از این ترمینال که طی برنامه ریزی دقیق و مدیریت نرم افزاری انجام شد ، ارائه خدمات به مسافران مطلوب تر و تردد روان تر می شود.



رحمت الله مه آبادی با بیان اینکه مشهد یکی از اصلی ترین مبادی ورودی کشور است ، افزود : امید است با بهره برداری از این ترمینال و تجهیز و توسعه پروازهای خارجی شاهد ورود تعداد بیشتری مسافر با هدف رشد گردشگری این کلانشهر مذهبی باشیم.


استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم گفت : مشهد از جمله نقاط کانونی و مراکز اصلی گردشگری مذهبی کشور است که سالانه حدود دو میلیون زائر و گردشگری خارجی دارد که محور سفر آنان زیارت آستان مقدس رضوی است.

علیرضا رشیدیان اظهار کرد : فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به عنوان نخستین محل ورود به استان نیازمند تقویت زیرساخت ها است تا بتوان به بهترین شکل پذیرای زائران و مسافران بود.

وی با اشاره به رفع تحریم های بین المللی علیه ایران و انتخاب مشهد از سوی آیسسکو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی در سال 2017 افزود : این مهم نیازمند توجه خاص مسوولان به تقویت زیرساخت های این شهر بویژه در حوزه جابه جایی مسافران است..

وی عنوان کرد : بهره برداری از ترمینال خروجی پروازهای خارجی زمینه ارائه خدمات مطلوب تر در فضایی وسیع تر را به زائران و مسافران مشهد الرضا(ع) فراهم می کند.

وی ابراز امیدواری کرد: با جذب اعتبارات بیشتر و همکاری شرکت فرودگاه های کشور زمینه توسعه فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد بیش از گذشته فراهم شود.

مدیر کل فرودگاه های خراسان رضوی نیز با بیان اینکه در حال حاضر در بحث ترمینال های داخلی و خارجی مشکلی نداریم ، گفت : تا چندی قبل از جمله مشکلات جدی در این حوزه ظرفیت محدود ترمینال ها و عدم پاسخگویی نیاز ها بود .

محمد باقر قاسم زاده افزود : با ظرفیت سازی که در این بخش انجام شد ،ظرفیت ترمینال حج برای استفاده سایر پروازهای خارجی اختصاص یافت و با این اقدام گشایش خوبی در این حوزه صورت گرفت .

وی عنوان کرد : تا قبل از این اقدام ، عملا روزانه 17 پرواز خروجی خارجی و همین تعداد پرواز ورودی را قادر به پاسخ گویی بودیم اما این ظرفیت سازی موجب شد تا در مجموع بتوانیم روزانه حدود 60 پرواز ورودی و خروجی خارجی را پذیرش کرده و خدمات دهیم .

وی اظهار کرد : در این راستا ترمینال حجاج با وسعت 10 هزار متر مربع به ترمینال پروازهای خارجی ورودی باعنوان ترمینال شماره سه تبدیل کردیم در عین آنکه تمامی پروازهای خارجی خروجی از مشهد هم از ترمینال شماره دو انجام می شود.

وی عنوان کرد : خروج پروازهای حج تمتع نیز از ترمینال شماره دو و ورود آنها به کشور از ترمینال سه انجام می شود.

وی با بیان اینکه رشد پروازهای داخلی و خارجی از فرودگاه مشهد طی سه ماه نخست امسال تفاوت چندان محسوسی با سال قبل نداشته است ، گفت : در عین حال پیش بینی می شود برای سال جاری بین 15 تا 20 درصد پروازهای داخلی و خارجی افزایش یابد.

قاسم زاده با بیان اینکه فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد زیرساخت های لازم را برای پذیرش تمامی پروازها دارد ،افزود : هر درخواستی از شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی ارائه شود در صورت داشتن شرایط و استانداردهای لازم به طورقطع مورد تایید قرار می گیرد.

به طور متوسط بین 130 تا 150 پرواز از فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد انجام می شود که این تعداد در ایام پیک مسافری تا 220 پرواز هم می رسد که بخشی از آن پروازهای خارجی است که به 21 مقصد در سایر کشورها انجام می شود.
لازم به ذکر است پیشتر فضای ترمینال 2 خارجی 6 هزار مترمربع بوده است که با اقدامات انجام شده این فضا به حدود 12 هزار مترمربع افزایش یافته است. ضمن اینکه این پروژه در حدود 3 ماه و با هزینه 5 میلیارد ریال انجام گردیده و علاوه بر آن جهت تسهیل تردد مسافرین 2 عدد پله برقی و یکعدد آسانسور نیز نصب شده است.


عکسها از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار