معاون عمرانی استاندار همدان گفت: ورودی‌ هر منطقه نشان‌دهنده منظر شهری است و باید ورودی‌های شهر توریستی همدان برای ورود مسافران مناسب‌سازی و زیباسازی شود.
کد خبر: ۶۳۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰ 19 July 2015
معاون عمرانی استاندار همدان گفت: ورودی‌ هر منطقه نشان‌دهنده منظر شهری است و باید ورودی‌های شهر توریستی همدان برای ورود مسافران مناسب‌سازی و زیباسازی شود.

به گزارش تسنیم؛محمودرضا عراقی در آئین افتتاح بوستان فدک در شهرداری منطقه چهار شهر همدان اظهار داشت: شهرداری باید در توزیع متوازن امکانات شهری و برقراری آسایش و رفاه برای شهروندان همه مناطق به صورت یکسان اقدام کند تا همه مردم به یک نسبت از امکانات بهره‌مند شوند.

وی افزود: فرمانداری و شهرداری همدان علاوه بر توسعه فضای سبز در جنوب شهر، گسترش پارک‌ها و بوستان‌ها در مناطق حاشیه شهرها را نیز در اولویت قرار دهند.

معاون عمرانی استاندار همدان تصریح کرد: ایجاد پارک و فضای سبز محیط شهری را پویا و با نشاط جلوه می‌دهد و شرایطی را برای سرگرمی کودکان فراهم می‌کند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه همدان، استانی گردشگرپذیر است و در اکثر فصول سال میزبان مسافران بسیاری است باید زیباسازی در نمای شهر مورد توجه قرار گیرد و همچنین ورودی‌های شهر زیباسازی و مناسب‌سازی شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان با اعلام آمادگی کامل واحدهای خدمات شهری فضای سبز و نواحی منطقه برای میزبانی از مسافران تابستانی اظهار داشت: توسعه کمی و کیفی فضای سبز در مناطق مختلف شهر از مهمترین مأموریت‌های شهرداری‌ها است در این راستا ساماندهی ورودی‌های شهر در اولویت قرار گرفته است.

محمد قدیمی افزود: احداث بوستان‌ها و پارک‌ها در مجموعه مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز مورد توجه است بر این اساس فاز نخست بوستان فدک در ورودی شهر همدان احداث و ساماندهی شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه منطقه چهار در ورودی‌های شمالی و غربی شهر همدان قرار دارد باید بوستان‌های سطح منطقه میزبان مناسبی برای مسافران و شهروندان همدانی باشد.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: این پارک در حاشیه بلوار آیت‌الله نجفی به مساحت ۲.۵ هکتار احداث شده است که ارزش ریالی زمین آن یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است و همچنین ۴۵۰ میلیون تومان هزینه عمرانی در بر داشته است.

وی بیان کرد: از مجموع زمین اختصاص داده شده به این بوستان ۱.۵ هکتار فضای سبز و ۱۰ هزار مترمربع پیاده‌رو سازی پیش‎بینی شده است که برای ایجاد فضای سبز ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

قدیمی با اشاره به مزیت‌های بوستان فدک افزود: برای روشنایی محیطی این پارک از لامپ‌های کم مصرف و برای کاهش مصرف آب در آبیاری فضای سبز از کاشت گونه‌های گیاهی کم‌ آب‌بر بهره گرفته شده است و استفاده از چمن به حداقل رسیده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری همدان گفت: در این پارک ست‌های ورزشی و بازی برای کودکان تعبیه شده و با ایجاد سرویس بهداشتی و آلاچیق‌هایی زمینه برای استقرار کوتاه مدت مسافران و شهروندان منطقه فراهم شده است.

وی عنوان کرد: به منظور تسهیل شدن عبور و مرور کودکان و شهروندان در بلوار حاشیه‌ای پارک پل عابر پیاده مکانیزه‌ای در حال نصب است تا دسترسی به پارک با ایمنی بیشتری فراهم شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار