مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: برای تسریع در جریان ارتقای وضعیت محله از سال قبل ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در محلات آقاجان، ده مجنون و محلات حاشیه ای انجام شد.
کد خبر: ۶۳۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ 28 July 2018

به گزارش تابناک به نقل از مهر،مسعود شریفی اظهار داشت: در مجموع دو هزار و ۳۰۰ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد در سطح استان وجود دارد که ۴۰۰ هزار نفر ساکن این مناطق می باشند که از این میان نیز یک هزار و ۳۰۰ هکتار از شهر کرمانشاه بافت فرسوده است و در واقع ۳۴ درصد جمعیت شهر در این محلات ساکن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: موضوع بافتهای فرسوده و ناکارآمد شهری مسائل مختلفی از ابعاد گوناگون نظری اقتصادی، اجتماعی، بحثهای کاربری و گرفتاری هایی به جهت وضعیت اسکان و سکونت به دنبال دارد و یک مساله مبتلا به فرابخشی است که متولی آن یک ارگان خاص نیست.

 وی بیان کرد: بر همین مبنا ستاد بازآفرینی شهری تشکیل شده که در استان، به ریاست استاندار و در شهرستانها به ریاست فرماندار تشکیل می شود وظیفه آن نیز شناسایی این محلات و اولویت بندی برای انجام اقدام مورد نیاز در قالب یک برنامه تحت عنوان برنامه بازآفرینی محله و ارائه آن به دولت یا سازمان راه و شهرسازی برای تامین اعتبار است. 

شریفی افزود: این اقدامات در چهار بخش اصلاح و بهینه سازی زیر ساختها، بحث مسائل روبنایی اعم از سرانه فضای علمی و خدماتی و آموزشی، نوسازی مسکن در قالب اعتبار تسهیلات و امتیازاتی که شهرداری ها متولی آن هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: دولت برنامه مسکن را در این چارچوب دنبال می کند که در این میان بهزیستی، کمیته امداد و دفتر اجتماعی استانداری متولی بحثهای اقتصادی و اجتماعی می باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح مسکن امید را مطرح کرد که باید به عنوان پیشگام و شروع کننده نوسازی مسکن باشد افزود: دولت درصدد است اراضی خود را با مشارکت بخش خصوصی به عنوان واحدهای مسکونی بسازد تا ساکنین محلات بافت فرسوده، آنجا اسکان یابند و واحدهای قدیمی خود را تحویل دهند و دولت در آن محله این برنامه را تکرار کند تا این بافتها احیا شوند.

شریفی با بیان اینکه ما با همکاری ادارات دارایی، املاک و استانداری در مرحله شناسایی اراضی دولتی در استان هستیم گفت: محور همه این برنامه ها در آیین نامه باز آفرینی، شهرداری ها به عنوان مدیریت شهری هستند که باید در هر محله ای این برنامه را تدوین کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: ما هم به عنوان راه و شهرسازی تکالیفی نظیر سیاست گذاری، نظارت و بسترسازی برای تدوین قوانین را برعهده داریم که در این راستا سیاستها را تدوین و دنبال تبیین به دستگاه ها هستیم. 

وی با بیان اینکه در حال انجام پروژه های محرک توسعه در محلات هستیم گفت: برای تسریع در جریان ارتقای وضعیت محله از سال قبل ۱۰ پروژه با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در محلات آقاجان، ده مجنون و محلات حاشیه ای انجام شد.

وی به اصلاح شبکه زیر ساخت برق، ساماندهی ۲۵ کوچه به عنوان معبر اشاره و عنوان کرد: علاوه بر ساخت یک کلانتری در شاطرآباد مدرسه ای در جهت ارتقای سرانه فضای آموزشی در آن محله در دست ساخت است و در شهرستانهای جوانرود، اسلام آباد و صحنه هم پروژه های مختلفی جهت تسریع در برنامه بازآفرینی محلات انجام می شود.

 

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار